לקוחה אוסטרלית מפסיקה פרויקט עם אמדוקס

חברת התקשורת Telstra, לקוחה של אמדוקס משנת 2006, הודיעה לאמדוקס על כוונתה להפסיק לקבל ממנה חלק משירותי התמיכה שניתנים לה כעת ■ בעקבות כך, אמדוקס תספוג פגיעה של מיליוני דולרים בודדים

הפרויקט הגדול של אמדוקס באוסטרליה צפוי להתכווץ בקרוב. ל"גלובס" נודע כי חברת התקשורת Telstra, לקוחה של אמדוקס משנת 2006, הודיעה לאמדוקס על כוונתה להפסיק לקבל ממנה חלק משירותי התמיכה שניתנים לה כעת.

החוזה בין השתיים - שכולל את המערכות של אמדוקס שהוטמעו בחברה האוסטרלית ושירותי תמיכה - הוערך בעבר בעשרות מיליוני דולרים לתקופה של כמה שנים. כך, נראה שהיקף הפגיעה הכספית באמדוקס יגיע לכמה מיליוני דולרים. ייתכן שמדובר בחלק משינוי נרחב יותר בפעילותה של טלסטרה עם השותפים העסקיים שלה, אך לא מן הנמנע שהשינוי מתבצע גם על רקע חוסר שביעות רצון של הלקוחה. ככל הנראה, באמדוקס מתכננים להימנע מפיטורי עובדים בעקבות המהלך, וינסו לשבץ את העובדים בפרויקטים אחרים. מאמדוקס לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.

לא אחת משלושת הלקוחות הגדולים

אמדוקס, שבניהולו של אלי גלמן, מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות, לחברות מתחום התקשורת. טלסטרה היא חברת התקשורת הגדולה ביותר באוסטרליה, והיא מספקת שירותי תקשורת קווית, סלולרית ושירותי אינטרנט. החוזה של אמדוקס עם טלסטרה הוא בתחום ה-OSS - מערכות התפעול היומיומי של החברה. אמדוקס מספקת לטלסטרה פתרונות שאמורים לסייע לה להשיק במהירות שירותים חדשים ומתקדמים ללקוחות התקשורת הנייחת, הניידת והפס הרחב שלה.

מדובר בפרויקט גדול של אמדוקס, אך טלסטרה לא נחשבת לאחת משלוש הלקוחות הגדולים ביותר של אמדוקס. ספקית התקשורת האמריקנית AT&T היא הלקוחה הגדולה ביותר, ואחראית ל-26% מהכנסות אמדוקס; ספרינט האמריקנית אחראית ל-10%; ובל-קנדה לפחות מ-10%. לפי הדוחות המלאים של אמדוקס לשנת 2012, עשרת הלקוחות הגדולים ביותר של החברה סיפקו 69% מההכנסות השנתיות של אמדוקס, כלומר 2.24 מיליארד דולר.

אמדוקס נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 5.7 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 22.2% במניה מתחילת 2012. בשנת הכספים 2012, שהסתיימה בסוף ספטמבר, אמדוקס רשמה הכנסות של 3.25 מיליארד דולר, רווח נקי של 391 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP (בנטרול הפחתות חשבונאיות שונות) בגובה 460 מיליון דולר.