המלצות השבוע: כל האירועים שלא כדאי להחמיץ

דברים שכדאי לעשות בחוץ בשבוע הקרוב: סרטים בסינמטק ת"א, סיורים בירושלים ובבית לחם, שלומי שבן וקרן אן בשיתוף פעולה מעניין

קולנוע רוחני

"משנים מציאות"

מה: אם הגענו עד לתאריך ה-21 בדצמבר 2012, ואנחנו עדיין חיים בעולם כפי שהכרנו אותו עד עכשיו, אולי זה באמת הזמן לבחון את חיינו שוב מזווית רחבה יותר, ולשקול שינויים שיובילו למקום טוב יותר. לכבוד התאריך, שמסמן לפי חוכמת בני המאיה את סיומו של מחזור ואולי התחלה חדשה, עורך ארגון "לב טהור סינמה" יום של סרטים ומפגשים עם מורים רוחניים בסינמטק ת"א, שבעזרתם אולי תתעוררו לעשייה ולצמיחה אישית. האירוע ייפתח עם הרצאה של מאסטר זן ניסים אמון, וימשיך בשורת סרטים מרחבי העולם שפוקחים עיניים ומאירים נקודות למחשבה.

מתי, איפה וכמה: שישי (21 בחודש), מ-10:00, סינמטק תל-אביב. מחירי ההרצאות בלבד: 59 שקל (למנויים 40 שקל). סרט: 38 שקל. www.cinema.co.il. עוד פרטים באתר: www.levtahor.co.il.

סיורים

חג מולד בבית לחם ובירושלים

מה: בית שמואל מירושלים מציע לרגל חג הולדתו של ישו מספר סיורים לעיר הולדתו של המשיח הנוצרי ולאתרי העדה הנוצרית בירושלים. שני סיורים יתקיימו לקראת חג המולד, אחד נוסף בערב החג ושני ביום עצמו. הסיור לקראת חג המולד בבית לחם (שבת, 9:00), יבקר בכנסיית המולד ובכנסיות נוספות, במערת החלב, במנזר הקופטי ובכיכר המרכזית בעיר שבה מוצב עץ אשוח ענק. באותה שבת יתקיים סיור גם בירושלים (10:00), ויעבור ברובע הנוצרי ובכנסיות הקתוליות, כשברקע - קישוטי חג ודנדון פעמונים. בחג המולד עצמו וביום שלמחרת יתקיימו בירושלים סיורים ברובע הנוצרי.

מתי, איפה וכמה: שבת (22 בחודש), ושני-שלישי (24-25 בחודש). מחירי סיורים: מ-95 ועד 250 שקל. יש לבוא בלבוש חם וצנוע. 02-6203461.

יידישקייט

"איש חסיד היה"

מה: לא ברור מה העילה האקטואלית מאחורי החלטת מנהלי תיאטראות הבימה וחיפה, השותפים להפקה, להעלות את המופע שיצר במקור דן אלמגור בתחילת שנות ה-70, בהשראת מזמורים וסיפורים מהווי חסידי מזרח אירופה בתחילת המאה שעברה. מצד שני, אין עוררין על המיומנות של הבמאי איציק ויינגרטן והמנהל המוזיקלי אורי ודיסלבסקי, להרים ערב הוקרה בטעם יידישקייט, הקורץ לחילונים ולמסורתיים גם יחד. נגיעה עדכנית ראויה תמצאו בביצוע הנפלא של רונה פרומצ'נקו ונצנת מקונן ל"אייכה" של שולי רנד, המשתלב בטבעיות, וגם יגאל שדה, יגאל מזרחי, צחי הלוי, אתי וקנין ושות' עושים מלאכתם נאמנה.

מתי איפה וכמה: מוצ"ש (22 בחודש), 20:30, היכל התרבות פתח תקווה (רחוב המכבים 5); רביעי (26 בחודש) וחמישי הבא (27 בחודש), 20:30, תיאטרון הבימה בתל-אביב. מחיר: 110-180 שקל.

קלאסי קאמרי

הפרויקט הקאמרי הישראלי

מה: "הפרויקט הקאמרי הישראלי" הוא שמו של הרכב קאמרי מצוין, שחבריו הם נגנים ישראלים צעירים בשיא הקריירה הפועלים בעיקר בחו"ל. ההרכב מגיע לישראל שלוש פעמים בשנה, ומופיע בקונצרטים ברחבי הארץ. כחלק מהאידיאולוגיה שלהם, מקפידים חברי ההרכב להופיע גם באזורים המרוחקים מהמרכז, ובחלקם גם לתת כיתות אמן.השבוע יתקיים הסיבוב הקרוב של חברי ה"פרויקט", בהשתתפות שישה נגנים.

מתי איפה וכמה: 20.12: שפרעם; 21.12: קיבוץ אילון; 22.12: קיבוץ עין השופט; 24.12: קונסרבטוריון רון-שולמית ירושלים. פרטים מלאים באתר: www.israelichamberproject.org.

רסיטל פסנתר

סטפן קובצ'ביץ'

מה: בשקט בשקט, כמעט בלי יחסי ציבור, מגיע השבוע לארץ הפסנתרן סטפן קובצ'ביץ', מחשובי הפרשנים בעולם למוזיקה של בטהובן ובני זמנו. קובצ'ביץ', 72, הוא בן לאב קרואטי ולאם אמריקאית, ולאורך שנים החזיק בשם משפחה כפול (השני הוא בישופ). בגיל 18, עבר לאנגליה והחל בקריירה מרשימה שכללה הקלטות בחברות היוקרתיות ביותר. קובצ'ביץ' מזוהה במיוחד עם בטהובן ושוברט, וגם הופעתו היחידה בארץ תכלול יצירות של מלחינים אלו. התוכנית תכלול ארבע בגטלות והסונטה מס' 31 מאת בטהובן, והסונטה האדירה ד. 960 מאת שוברט - האחרונה שחיבר מלחין זה. לא להחמיץ.

מתי איפה וכמה: חמישי (27 בחודש), 20:30, אולם ע"ש מרי נתנאל, ימק"א ירושלים. מחיר: 130-110 שקל.

שיתוף פעולה

שלומי שבן וקרן אן

מה: לפני ארבע שנים, איחדו כוחות שלומי שבן וקרן אן, במסגרת מופעי פסטיבל הפסנתר, ואף הקליטו בדואט (נפלא) את הגרסה העברית של שבן ל"מותק את אצלי בראש" של בוב דילן. מאז, הקפידו השניים לנצל כל הזדמנות לשתף פעולה, ועכשיו מתפנים סופסוף לסדרת הופעות נוספת, שאליה מצטרף חצוצרן הג'אז הנודע אבישי כהן. בתפריט: מיטב הרפרטואר של שבן ואן ביחד ולחוד, בעיבודים חדשים שיתנו ביטוי ליכולות הווירטואוזיות של כהן.

מתי איפה וכמה: שלישי (25 בחודש) ורביעי (26 בחודש), 22:00, מועדון זאפה ברמת החייל, וחמישי (ה-27 בחודש), 21:30, אולם המופעים בית העם בכפר בלום. מחיר: 120-149 שקל.