ליצמן: "לא אהסס לקרוא לאברכים לא להתגייס לצה"ל"

סגן שר הבריאות: "אם לא יגיעו איתנו להסכמה בעניין גיוס האברכים, ואם ימשיכו להעביר את תלמידי הישיבות בדיקות משפילות בלשכות הגיוס, חלקן ע"י נשים - אפרסם בחתימת ידי קריאה לא להתגייס"

"אם לא יגיעו איתנו להסכמה בעניין גיוס תלמידי הישיבות, לא אהסס לקרוא לצעירים החרדים שלא להתייצב בלשכות הגיוס ולהתגייס לצה"ל", כך אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בכינוס בחירות שהתקיים אתמול. הדברים של ליצמן באו על רקע היעדר חלופה לחוק טל שמסדיר את גיוס תלמידי הישיבות החרדים, שתוקפו הסתיים בסוף אוגוסט.

לפי דיווח באתר "כיכר השבת", ליצמן תמך בדבריו של האדמו"ר מויז'ניץ שאמר כי "הגזירות על גיוס בני הישיבות החרדים לא יעלו על הדעת ואין עליהם להתייצב לגיוס". לדברי ליצמן, סגן שר הבריאות כאמור, "דברי האדמו"ר הם דעת תורה ודברי רוח הקודש".

ליצמן הוסיף ואמר כי גם התהליכים בלשכות הגיוס, שבחלקם תלמידי הישיבות נאלצים לעבור בדיקות משפילות גם ע"י נשים, לא מקובלים עליו, ו"אם לא יבואו לקראתנו - אפרסם בחתימת ידי קריאה לתלמידי הישיבות לא להתגייס".

יצוין, כי מאז תום תוקפו של חוק טל, חוק הגיוס חובה אמור היה לחול על כולם וגם על תלמידי הישיבות, אך בתחילת החודש הממשלה אישרה את הפטור מגיוס לחרדים, וזאת למרות פסיקת בג"ץ בנושא.

בעקבות ההחלטה, תוכל מנהלת השירות האזרחי-לאומי להמשיך ולקלוט מתנדבים חרדים לשירות האזרחי במסלול זמני שיקרא "שירות אזרחי משמר". במסגרת המסלול, עד אוגוסט 2013, או עד להסדרת הנושא בחוק, יגוייסו כ-1,300 אברכים לשירות האזרחי ולא לשירות רגיל בצה"ל.

המתנדבים שיתגייסו וישלימו את תקופת השירות יהיו זכאים למענק שחרור חד פעמי, בדומה למענק הכספי שלו זכאים חיילים משוחררים מצה"ל. המתנדבים אף יהיו זכאים להטבות נוספות כגון דמי כלכלה חודשיים והנחה בארנונה והטבות נוספות שיבחנו על ידי מנהלת השירות האזרחי-לאומי. עם זאת, המתנדבים לא יקבלו הטבות אחרות אשר ניתנו עד כה למתנדבים בדומה להטבות אותן קיבלו יוצאי צבא, שכן חוק קליטת חיילים משוחררים כבר אינו חל עליהם.