אינתיפאדה שלישית? דיווח: החמאס נערך למאבק מזוין בגדה

ה"סאנדיי טיימס" הבריטי: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הורה לאחרונה לתאי טרור רדומים בגדה המערבית להיערך לפתיחת מאבק מזוין במטרה להשתלט על הרשות הפלסטינית

האם אנחנו עומדים בפתחה של אינתיפאדה שלישית? ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הורה לאחרונה לתאי טרור רדומים בגדה המערבית להיערך לפתיחת מאבק מזוין במטרה להשתלט על הרשות הפלסטינית - כך מדווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי.

על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל לאחרונה התרעות משירות הביטחון הכללי ומגורמי מודיעין בדבר עליית כוחו של חמאס בגדה ושאיפות הארגון להשתלט בכוח על שטחי הרשות.

"ביבי מבין היטב את השינויים הגיאופוליטיים במזרח התיכון", הבהיר לעיתון הבריטי מקורב לראש הממשלה. "אין שום סיכוי שנתניהו יוותר אפילו על סנטימטר ביהודה ושומרון. הוא משוכנע שהדיווחים על השתלטות חמאס אמינים".

גורם מודיעין ישראלי בכיר הבהיר לעיתון כי החשש במערכת הביטחון הוא מהפיכה דומה לזו שהתרחשה בעזה בשנת 2007, אז עלה חמאס בבחירות דמוקרטיות לשלטון ומאז גרם לעימותים אלימים חוזרים ונשנים עם ישראל כשהאחרון במהלך אירועי מבצע "עמוד ענן".

בשבועות האחרונים גברו מספר האירועים האלימים ברחבי הגדה המערבית ומספר העימותים בין פלסטינים לחיילים עלה בצורה דרסטית. במספר מקרים שעלו לרשת האינטרנט נראו החיילים נסים לאחר שהותקפו על ידי המון פלסטיני, לא ברור בשלב זה אם לשורת המקרים יש קשר לדיווח על ניסיון חמאס לחמם את האווירה באזור.