דואר ישראל: לפסול זכיית א.ד. בהפצת הודעות לבוחר

הפנייה לוועדת המכרזים מגיעה לאחר שא.ד. הפצות זכתה במכרז שבו חברת הדואר לא ניגשה כלל משום שהיא מנועה מלהציע הנחות ומתחרותיה מנצלים זאת

הסערה סביב חלוקת הודעות לבוחר לקראת הבחירות לא נרגעת. ל"גלובס" נודע כי חברת דואר ישראל קוראת לוועדת הבחירות המרכזית לבטל את המכרז שבו זכתה חברת א.ד. הפצות לחלוקת הודעות לבוחר בטענה שהחברה מסוגלת לחלק דואר רק ל - 20% מהתושבים, והיא דורשת ממנה לחלק ליתר.

הפנייה לוועדת המכרזים מגיעה לאחר שא.ד. הפצות זכתה במכרז שבו חברת הדואר לא ניגשה כלל משום שהיא מנועה מלהציע הנחות ומתחרותיה מנצלים זאת. התוצאה היא שבסוף זוכות חברות שהצעתן נבחנת רק בשל המחיר הנמוך, אבל איש לא בודק האם המציע מסוגל בכלל להפיץ את ההודעות.

בדואר ישראל הגדירו את ההתרחשות כאבסורד משום שמראש היה ברור שאין לאף חברה יכולת לעמוד במשימה מלבד דואר ישראל, ולא היה ספק שבסופו של דבר שמה שיקרה הוא שדואר ישראל תחויב לעשות זאת.

בתוך כך קיים כעס גדול מאד בקרב עובדי דואר ישראל על ועדת הבחירות המרכזית ועל ההחלטה להפסיק לעבוד עם הדואר באופן בלעדי לאחר עבודה משותפת במשך שנים ארוכות.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי ועדת הבחירות המרכזית דרשה את התערבות משרד התקשורת בויכוח ואף פנתה בעניין לסמנכ"ל דואר במשרד יגאל לוי, בשל החשש שייגרם עיכוב כלשהו בהפצת הדואר כתוצאה מקשיים שתערים דואר ישראל על חברת א. ד. הפצות.