הרשות השנייה הקימה ועדה לבחינת הכשל בשוק התקשורת

בראש הוועדה יעמוד יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם ■ "הגיע הזמן שייעשה סדר בשוק התקשורת; ללא הסדרה של השוק, הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף"

הרשות השנייה הקימה היום (ב') ועדה שאמורה לבחון את הכשל בשוק התקשורת המקומי. בראש הוועדה יעמוד ראש ועדת הטלוויזיה של המועצה, יעקב שחם, והיא תכלול 8 חברים, מתוכם 5 חברי מועצה ו-3 מומחים חיצוניים מקרב הציבור, בעלי ניסיון והשכלה רלוונטיים באחד מהתחומים - תקשורת, כלכלה ויצירה ותוכן. "הגיע הזמן שייעשה סדר בתחום שוק התקשורת", אמר שחם, "ללא הסדרה של השוק, הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף".

לדבריו, "יש צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי. אין השוק כיום דומה לזה שהיה לפני 6 שנים. נתון זה צריך להילקח בחשבון. רק התנהלות מסחרית נכונה של הזכיינים, במקביל להסדרת השוק, תפחית משמעותית את כשלי השוק ותאפשר לזכיינים לצאת מהמצוקות הכספיות שבהן הם נמצאים. נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז דיוני הוועדה".

- אתם מקימים היום את הוועדה בגלל תחושתכם שלא הייתם מספיק בקדמת הבמה בכל הקשור לוועדת לוקר להצלת ערוץ 10?

"אני מרגיש שבחזית לא עמדנו, אבל מי שידע לקרוא מה קורה מאחורי הקלעים, יודע שאנשי הרשות, אילת מצגר והילה שמיר, הוזמנו להרבה מאוד ישיבות. ללא חומר רקע של המועצה, הוועדה לא הייתה מוצאת את עצמה. בכל אופן, אנחנו דנים בוועדה הזו כבר חודשיים, לפני ועדת לוקר. היא באה להשלים ולהסדיר את ההחלטות שהתקבלו בוועדת הכלכלה".

הוועדה אמורה לבחון באופן "יסודי" את תחום התקשורת, בפרט לאור תיקון החקיקה שעבר בכנסת. הוועדה תדון בשורת נושאים שיכללו את השלכות המצב הכלכלי והשפעותיו על שוק הטלוויזיה והיצירה, ותגיש מסקנותיה בתוך 120 יום. בין היתר היא אמורה לשנות את הכללים להגדרת הסוגה העילית.

- מדוע אתם מקימים את הוועדה עכשיו, כשאין שר קבוע. הרי כשימונה שר הוא עשוי שלא לקבל את המלצותיה?

"אין לי חשש. המנדט שלנו הוא עד אמצע 2014. אנחנו נעשה עד אז את מה שצריך לעשות".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, אמר כי "בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות בטכנולוגיה ובכלכלה של תחום התקשורת. הוועדה תבחן את ההשלכות של תמורות אלה על הרגולציה תוך דיאלוג עם מומחים חיצוניים ועם הגורמים הפועלים בתעשיית התקשורת, ובכלל זה הזכיינים והיוצרים".