מחכים למחליף של כחלון: השוק הסיטונאי תקוע

פרטנר ובזק לא הגיעו לסיכום על המחירים שתשלם חברת הסלולר על התשתיות ■ משרד התקשורת לא יכריע בנושא בגלל התקרבות הבחירות

לאחר חודש של מו"מ, חברות התקשורת פרטנר ובזק לא הגיעו לסיכום על המחירים שתשלם חברת הסלולר על התשתיות של בזק במסגרת השוק הסיטונאי, והכדור צפוי עתה לעבור למשרד התקשורת. אלא שמשרד התקשורת לא צפוי להתערב בנושא בשל הבחירות המתקרבות וההכרעה צפויה להידחות שוב. על-פי מדיניות משרד התקשורת, המו"מ היה אמור להסתיים כבר בחודש שעבר.

במסגרת השוק הסיטונאי אמורות בזק והוט למכור לחברות הסלולר שימוש בתשתיות שלהן כדי שיוכלו להציע שירותי טלפון קווי, אינטרנט וטלוויזיה. לפני חודש חתמו בזק ופרטנר על הסכם להסדרת שיתוף הפעולה ביניהן במסגרת השוק הסיטונאי, ובזק אף דיווחה על ההסכם לבורסה. ההסכם קבע שאם החברות לא יגיעו להבנות בתוך חודש, משרד התקשורת הוא שיקבע את המחירים.

בזק הורידה הילוך

היום כולם מבינים ששר התקשורת משה כחלון אינו מעוניין בשלב הזה להתערב בסוגיית השוק הסיטונאי ולא יכריע בוויכוח בין חברות התשתית בזק והוט לבין יתר החברות שיפעלו על גבי הרשתות שלהן.

אמנם המו"מ בין פרטנר לבזק נמשך, אך הפערים גדולים מאוד ושני הצדדים מבינים שאינם ניתנים לגישור. נראה שבזק הרימה ידיים והורידה הילוך בניסיונות להתקדם לגבי השוק הסיטונאי משום שגם היא מבינה שכל עוד לא ייכנס שר חדש למשרד, לא יונע המהלך להשלמת הקמתו של השוק הסיטונאי.

החברות אינן חלוקות רק על המחירים. בימים אלה בזק מקיימת פגישות עם משרד התקשורת כדי להגיע להבנות לגבי התצורה ההנדסית של השירותים בשוק הסיטונאי והיא אף הציעה פשרות שעשויות לגשר על המחלוקות. בשבוע הבא צפויה החברה להגיע למשרד ולהסביר כיצד היא רואה את המשך ההתקדמות בשוק הסיטונאי והיכן עומדים המגעים שלה עם פרטנר וסלקום. אף אחת מהשחקניות בשוק אינה מאמינה שהמשרד מסוגל לקבוע מחירים אבל משוכנעת שכאשר המשרד יקבע, הדבר יפעל לטובתה.