חריש: ועדת המכרזים מתחילה בשימוע לעמותות החרדיות

מוקד הבעיה בהצעות שהוגשו על-ידי העמותות החרדיות, הוא שחלקן הגדול נכתב באותו כתב-יד, ואף נתמך באותו משרד עורכי דין

פרשת המכרזים בחריש נמצאת בעיצומה: ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל תחל היום (ד') בהליך השימוע, ל-13 העמותות החרדיות שניגשו למכרז שפירסם המינהל לרכישת קרקעות ביישוב חריש להקמת 4634 יחידות דיור בבנייה רוויה.

העמותות החילוניות המתמודדות גם בהן במכרז, פנו למינהל לאחר סיום המכרז בדרישה לפסול את הצעותיהן של 13 עמותות חרדיות שהתארגנו באמצעות "ועד הדיור החרדי המאוחד", לרכישת המגרשים. לטענת העמותות החילוניות, ההתארגנות תחת גורם אחד, מהווה קרטל, וכוללת תיאום מחירים שאסור על-פי חוק המכרזים וחוק ההגבלים העסקיים.

המינהל העביר את הדרישה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, שהשיב את ההכרעה בסוגיה לועדת המכרזים של המינהל. גם משרד המשפטים שדן אף הוא בסוגיה, לא הכריע בעניין אך הביע תמיכה בפסילת העמותות החרדיות ואלה כאמור יתייצבו היום בוועדת המכרזים של המינהל בראשות אריאל אוולין לשימוע בו יציגו את גירסתן.

מוקד הבעיה בהצעות שהוגשו על-ידי העמותות החרדיות, הוא שחלקן הגדול נכתב באותו כתב-יד, ואף נתמך באותו משרד עורכי דין. גם מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן העריך לאחרונה, כי הסוגיה לא תיפתר בקרוב ותגיע להכרעת בית המשפט.

יש לציין כי גורמים אחרים שהגישו הצעות לרכישת המגרשים כמו חברות נדל"ן ועמותות מטעם ארגון באמונה, דורשות ממשרד השיכון להציג את תוצאות המכרז, שמעוכבות בינתיים, עד סוף החודש.