הושלם פינוי המאחז "עוז ציון" שבבנימין; ציפי לבני תקפה

אמש הושלם פינוי המאחז "עוז ציון" שבבנימין. כ-250 בני נוער עזבו את האזור עם צאת השבת, ולא נרשמו הפרות סדר ■ במג"ב דיווחו על 5 שוטרים שנפצעו מאבנים, אך הרב אליהו הכחיש: "הייתי פה אתמול בשעת העימות, אף אחד לא נפצע"

אחת לכמה חודשים עולים עשרות בני נוער לאחת הגבעות ביהודה ושומרון יחד עם רבנים מהימין, כדי לשמוע דברי תורה וחיזוק. בדרך כלל נרשמים גם עימותים עם כוחות הביטחון אך רק לעתים רחוקות הדבר עולה לראש הכותרות. אבל כשהבחירות מתקרבות, המציאות היא כלי בידי הפוליטיקה. אחרוני המתנחלים פונו אמש (שבת) מהמאחז עוז ציון שבבנימין, זאת לאחר שכ-250 נערים הגיעו ביום שישי למקום, יחד עם הרבנים שמואל אליהו מצפת ודב ליאור מקריית-ארבע.

בגלי צה"ל מדווחים כי אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, הורה לפנות את הקבוצה טרם לכניסת השבת - מחשש להפרת סדר במקום. אבל ניסיון הפינוי, שהיה סמוך מדי לכניסת השבת, נתקל בידויי אבנים, והכוחות המפנים נסוגו אחור. במשמר הגבול דיווחו על חמישה שוטרים שנפצעו מאבנים, אך הרב אליהו, הכחיש. "אני הייתי פה אתמול בשעת העימות, אף אחד לא נפצע גם אני, שנפצעתי מגז מדמיע, לא מרגיש פצוע", אמר אליהו.

"כדי לפנות בדיוק בשבת שבה אמורים להיות מאות אנשים במאחז - זה ממש לא חכם, עוד לפני כניסת השבת. לאיפה אנשים ילכו? אני שמח שהדרגים הגבוהים יותר בצה"ל הבינו שזה לא היה חכם, והחליטו לדחות את הפינוי", הוסיף הרב. לאחר שיחה בין מפקד החטיבה באזור לרבנים, ובהתערבות יושב ראש הקואליציה זאב אלקין, הוחלט לאפשר לנערים לשהות על הגבעה עד מוצאי השבת- אז החל גל הגינויים משמאל ומהמרכז.

יושבת ראש מפלגת התנועה, ציפי לבני, הצביעה על האשם, לטענתה, באלימות המתנחלים: "הרבנים של בנט וחבורתו הובילו לשם ערב כניסת השבת כמאתיים איש בידיעה שיצטרכו לפנות אותם, בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צבא ההגנה לישראל, יצטרכו לעשות את זה, ואז מרימים טללפון לנתניהו - ונתניהו, שעסוק בלקרוץ פוליטית לשותפים הטבעיים אומר לצבא 'בסדר, אל תעשו את זה בשבת, תעשו את זה במוצאי שבת'".

נפתלי בנט, שומר השבת, שמנסה להתנער מהתדמית הקיצונית שהודבקה לו מאז שהשמיע דברי תמיכה בסירוב פקודה, ענה אמש לביקורת שהוטחה בו בפגישה עם צעירים במועדון בתל-אביב. "ציפי לבני תוקפת אותי על זה ששלחתי יחד עם רבנים אנשים לאיזה מאחז, כשלא שמעתי על הרבנים האלה, ולא על המאחז הזה, ולא כלום, אבל כבר אנחנו אשמים", אמר.

מרבית פעילי הימין עזבו את המאחז לאחר השבת כמו שסוכם, קבוצה קטנה שנשארה במקום פונתה לאחר חצות על ידי כוחות הביטחון שגם הרסו את המבנים. אחת מתושבות המקום סיפרה לסוכנות הידיעות תצפית: "לא נירתע מהפינוי, וכבר בשעה זו אנו נערכים לבנייה מחדש".