רשות החשמל מציעה מחיר שפל לבעלי מערכות סולאריות

מדובר לראשונה במחיר הנמוך מהמחיר שמשלם צרכן החשמל לחברת החשמל אך במידה וההיענות למכסה תהיה נמוכה מהיעדים שקבעה הרשות יועלה התעריף

מחיר שפל היסטורי של 45 אגורות לקוט"ש - זה התעריף שמציעה רשות החשמל לבעלי מערכות סולאריות מסחריות קטנות לייצור חשמל במסגרת ההסדרה שפורסמה היום לשימוע.

מדובר לראשונה במחיר הנמוך מהמחיר שמשלם צרכן החשמל לחברת החשמל אך במידה וההיענות למכסה תהיה נמוכה מהיעדים שקבעה הרשות יועלה התעריף, בשיטה של "מכרז הפוך".

רשות החשמל פרסמה הבוקר את עקרונות הסדרת מכסות הייצור למערכות סולאריות לשנת 2013. ההסדרה, הכפופה עדיין לשימוע כהיא למכסה כוללת של 30 מגוואט ששליש ממנה יוקצה למתקנים ביתיים קטנים (בהספק של עד 15 קילו-ואט) ושני שליש למתקנים מסחריים קטנים (בין 15 ל-50 קילו-ואט).

בעלי המתקנים הביתיים אלה יוכלו לקבל תעריף צמוד-מדד של 70 אגורות לקוט"ש למשך 20 שנה. בעלי המתקנים המסחריים יקבלו תעריף בסיס של 45 אגורות לקוט"ש שיעלה במדרגות של 4 אגורות לקוט"ש בכל רבעון - וזאת רק אם כמות הבקשות לחיבור המערכות לרשת החשמל שתוגש עד אז תהיה נמוכה מהיעדים שקבעה הרשות.

כך, אם עד ל-1 לאפריל יוגשו לרשות בקשות לחיבור מערכות בהיקף מצטבר הנמוך מ-5 מגה יעלה התעריף ל-49 אגורות לקוט"ש. אם עד ל-1 ביולי יוגשו בקשות בהיקף הנמוך מ-10 מגוואט - יעלה התעריף ל-53 אגורות לקוט"ש, ואם עד ה-1 לאוקטובר יוגשו בקשות בהיקף של פחות מ-15 מגוואט יעלה התעריף ל-57 אגורות לקוט"ש עבור בקשות שיוגשו עד לסוף אותה שנה.