אחמד טיבי על היריקה בבר-אילן: לא ציפיתי לאלימות כזו

(עדכון) - המשטרה פתחה בחקירה נגד הצעירה שירקה על ח"כ אחמד טיבי בכנס בבר-אילן ■ בראיון לחדשות 2 אמר טיבי: "אני רגיל עימותים פוליטיים סוערים, לא להתנהגות כזו בוטה וולגרית" ■ היורקת: "זה היה משהו ספונטני, הוא דיבר בצורה פורובוקטיבית"

יממה לאחר המהומה בתום העימות הפוליטי באוניברסיטת בר-אילן, בשיאה ירקה סטודנטית צעירה לעבר חבר הכנסת אחמד טיבי, פתחה המשטרה בחקירה נגד החשודה במעשה. "זאת הייתה חוויה מאוד לא נעימה", אמר טיבי בריאיון לחדשות 2.

"אני רגיל לעימותים פוליטיים סוערים, לא להתנהגות אלימה בוטה וולגרית", הבהיר טיבי בתכנית שש עם עודד בן עמי. "ידעתי שאני מגיע למגרש עוין, שיהיו שאלות נוקבות וקשות. קטעו אותי אחרי כל משפט קראו לי 'מחבל' ו'רוצח יהודים'".

"כשהגעתי לשם ישבו בשורה הראשונה מספר סטודנטים עם חולצות של כהנה, כשדיברתי על הילדים הפלסטינים מישהו אמר שכ'שהם יגדלו הם יהיו מחבלים', אני לא אשנה את עמדתי בגלל שאני בבר-אילן", הבהיר ח"כ טיבי. "זאת הסיבה שאל חלק מהשואלים לא התייחסתי, גם ליורקת, גם לאווירה, התייחסתי בבוז גדול אבל גם בתמיהה למשטרה - איך כלי התקשורת הגיעו ליורקת אבל לא המשטרה".

"הוא אמר שלא צריכה להיות פה מדינה יהודית"

גם הסטודנטית שאחראית לסערה מגיבה למעשה מעורר המחלוקת. בשיחה עם אוהד חמו ניסתה להסביר את המניעים ולא הביעה חרטה. "בפאנל הוא דיבר בצורה מאוד פורבוקטיבית, הוא אמר שהרב כהנא טרוריסט, יימח שמו וזכרו, הוא אמר שליהודים אין זכות על ארץ ישראל", שחזרה הסטודנטית את האירוע שקדם ליריקה. "הוא אמר שלא צריכה להיות פה מדינה יהודית ועוד כל מיני אמירות כאלה ולאחר האירוע ירקתי לעברו".

"אני חושבת שבכל מדינה מתוקנת הבן אדם הזה היה נכנס לכלא, הוא לא היה מתקבל על כבוד ובמות ולא היה חבר כנסת", הוסיפה הסטודנטית הזועמת. כשנשאלה האם תכננה את היריקה לעבר הח"כ אמרה: "בעקרון זה היה משהו ספונטני".

העימות שגרם לסערה: טיבי נגד אלדד

השאלה שהצליחה להלהיט את הרוחות במהלך הכנס אתמול הייתה מידת תמיכתו של טיבי בטרור, או ההתנגדות הפלסטינית, תלוי את מי שואלים. "אני רוצה להגדיר את משנתי, אני אף פעם לא רציתי לפגוע באנשים וזוהי מעולם לא הייתה כוונתי, ולכן אני אינני טרוריסט", טען טיבי, "ההבדל המוסרי ביני לבינכם - הידיים שלי מגואלות בדם אבל אני הבאתי חיים לעולם ונותן כבוד לכם. אתם שמחים שהרגתם ילדים פלסטינים".

טיבי המשיך והסביר - "אני מחזיר אותך למה שאמרתי על הפיגוע איתמר מעל דוכן הכנסת. מי שעשה את זה: הגיע לילדים ויורה בהם מטווח אפס, וחושב שהוא גיבור הוא לא! את המעשה הזה אני דוחה הן על בסיס מוסרי והן על בסיס פוליטי. לעומת זאת- תנו לי חבר כנסת שגינה, ולא הביע צער, פגיעה בילדים פלסטינים. אתם טוענים שזה נעשה בטעות, אבל אני לא יכול להבין איך זה נעשה כל הזמן בטעות. 1,500 טעויות?".

בשלב זה ענה לו אלדד, "אתם רוצים שטיבי ישקר ויגיד דברים שהוא לא מאמין בהם? הוא תומך בטרור הערבי! הפוליטיקאים לפני הבחירות מבטיחים דברים שהם לא יכולים לקיים. אני אמרתי שנאמר דברים בלי לכבס, ולצערי טיבי התחיל להגיד דברים וללבן אותם. מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית לא יכולה לסבול את טיבי. אני רוצה להיות במדינה שלי בלי שיהיה לו מקום. השאלה היא האם מישהו שתומך בטרור יכול לתמוך במדינה יהודית?".

לכל אורך הדיון נשמעו גם צעקות וקריאות ביניים בלתי פוסקות מן הקהל. הסטודנטים הערבים הריעו וקראו בשמו של טיבי, חלק מהסטודנטים היהודיים לעומת זאת פתחו בשירת "עם ישראל חי". על הסימפוזיון ניצחו שני משתתפי הדיון - טיבי שהבהיר כי הוא "עושה טובה שהגיע לדבר והנוכחים לא חייבים להקשיב", ואלדד מנגד הכריז שטיבי תומך בטרור הערבי.