חלמיש: ללא תקציב לשמירה בכפר שלם נפסיק לפעול שם

רחל תורג'מן: "חובתי כיו"ר חלמיש להפנות משאבים רבים ככל האפשר כדי לשפר את סיכוייהם של זכאי הדיור הציבורי בתל אביב יפו לקבל דירה שתאפשר להם מגורים בכבוד"

דירקטוריון חברת חלמיש, בראשותה של עו"ד רחל תורג'מן החליט אתמול (יום ב') כי אם מינהל מקרקעי ישראל לא יממן את פעילות החברה בכפר שלם, תפסיק חלמיש את פעילותה בכפר שלם החל מה-1 במרץ 2013.

במכתב שנשלח למינהל מקרקעי ישראל ולמשרד האוצר התריעה יו"ר חלמיש, עו"ד רחל תורג'מן, כי אם המינהל או האוצר לא יחליט על מימון פעילות זו של החברה הכוללת שמירה, סיורים, הריסות, פינויים, תשלומים בגין מיסים והיטלים, תביעות משפטיות, פיתוח תשתיות ועוד תפסיק החברה את כל הפעילות במתחם.

יש לציין שמשמעות מהלך זה של חלמיש עלול לגרום להשתלטות פולשים על השטח מה שיקשה על פינויו בעתיד ויגרום להוצאת כספים נוספת לשם הפינויים. מסיבה זו ביצעה החברה את עבודות השמירה במתחם מלכתחילה.

במכתב, שנשלח כאמור למינהל מקרקעי ישראל ולמשרד האוצר כתבה תורג'מן: "כידוע לכם, מאז הקמתה של חלמיש בשנת 1961 השקיעה החברה בפעילותה בכפר שלם כ-211 מיליון שקלים. לאחר שקיזזנו מסכום זה את הכנסות החברה ממכירת קרקעות, עומדות הוצאות החברה על סך של כ-92 מיליון שקל (נומינלית). סכום עתק זה נגרע באופן ישיר מהשקעותיה של חלמיש בתחום הדיור הציבורי. לאחר שנים בהן השקעת המדינה בדיור הציבורי הצטמצמה לכדי מינימום, ותור הממתינים רק גדל, חובתי כיו"ר חלמיש להפנות משאבים רבים ככל האפשר כדי לשפר את סיכוייהם של זכאי הדיור הציבורי בתל אביב יפו לקבל דירה שתאפשר להם מגורים בכבוד".

תורג'מן הבהירה במכתב כי "אלמלא חלמיש השקיעה 92 מיליון שקלים בכפר שלם, על חשבון הדיור הציבורי, יכולה הייתה החברה להגדיל ולשפר את מלאי הדירות לזכאי הדיור הציבורי, להקטין את תור הממתינים לדירות בכמעט 40% ולהפסיק את העוול שנגרם לזכאים לדיור ציבורי, אשר ממתינים לעיתים עד 10 שנים בתור לדירה - דבר אשר אינו מתקבל על הדעת בישראל 2013".

עוד ביקשה תורג'מן להדגיש כי שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס , תומך בעמדת חלמיש והודיע כי לא יקבל מצב בו הדיור הציבורי ימשיך לממן את פעילות החברה בכפר שלם.