מזבלת נתניה תהפוך לפרוייקט בנייה שיכלול 2,062 יח"ד

מינהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון ומשרד האוצר אישרו את פינוי מזבלת נתניה ובניית יותר מ-2,000 יחידות דיור בשטח שיתפנה ■ המדינה תממן את פינוי המזבלה ובתמורה תשונה התוכנית המקורית מבניית בתי מלון לבניית בנייני מגורים

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל אישרה הבוקר סופית את ההסכם המשולש בין מינהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר ועיריית נתניה על פינוי מזבלת נתניה במימון המדינה ושיווק 2,000 יחידות דיור חדשות בשטח שיתפנה.

הערב (ג') ייחתם באתר המזבלה הממוקם בקרבת קו החוף של העיר לאורך ציר בן גוריון ההסכם המשולש בהשתתפות שר השיכון אריאל אטיאס, שר האוצר יובל שטייניץ, מינהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן וראש העיר נתניה, מרים איכר פיירברג.

על פי הסיכום, המדינה תממן את פינוי המזבלה בעלות של 230 מיליון שקלים ובתמורה תשונה התוכנית המקורית מבניית בתי מלון לבניית בנייני מגורים. על פי התכנון המקורי אמורים היו להיבנות בשטח המזבלה 3,200 חדרי מלון ורק כ-300 יחידות דיור, אולם בעקבות ההסכם המשולש שונתה התוכנית ומספר יחידות הדיור הוגדל ל-2,062 ואילו סך חדרי המלון צומצם ל-1,100 חדרים.

בנוסף סוכם בין מינהל מקרקעי ישראל ועיריית נתניה על קידום מזורז של תוכנית אגם 3 הכוללת 962 יחידות דיור ועוד 210 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר ותוכנית מתחם עין התכלת הכוללת מאות יחידות דיור נוספות ודיור מוגן.

במינהל סיפרו כי פינוי כ-2.5 מליון קוב אשפה מהמיזבלה כבר החל בימים אלה. כמו כן מתבצעת במקום עבודת הפרדה בין הפסולת לבין החומר למיחזור. במשך עשרות שנים, שימש האתר כאתר מרכזי לקליטת פסולת, ולימים - תחנת מעבר לאשפה, כך שלפינוי האתר יש משמעות סביבתית מרחיקת לכת.

מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר: "שיתוף פעולה אסטרטגי עם הרשויות המקומיות הוא מנוע מרכזי בהצפת אזורי הביקוש ביחידות דיור במטרה להוריד את מחירי הנדל"ן. הסכם המזבלה בנתניה הכולל 3,700 יחידות דיור מצטרף להסכם הקו הירוק בתל אביב הכולל 2,500 בלב העיר ושניהם פועל יוצא של שיתוף פעולה הדוק ופורה עם ראשי הערים".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר אומרת: "פינוי אתר האשפה וקידומה של תוכנית הבנייה במקום - ישנו לחלוטין את אופיו של החלק המערבי של העיר. זו תכנית שתביא לעיר תושבים נוספים, תרחיב את הפיתוח המלונאי, תגדיל ותגדיר את שטחי שמורת האירוסים ותעניק לתושבי נתניה מרחבים ירוקים ומטופחים שיגבירו באופן משמעותי את איכות החיים".