התחרות הכריעה: רשת האופנה לוצ'י סוגרת סניפים בהדרגה

בכירים בענף: הרשת תסיים את פעילותה בחודשים הקרובים ■ לאחרונה סגרה לוצ'י את הסניף בקניון גירון באשקלון, בדיזנגוף סנטר וברחוב שנקין בת"א

רשת האופנה לצעירות לוצ'י (Lucci), שבבעלות קבוצת קרייזי ליין של משפחת לוין, על סף סגירה. על-פי בכירים בענף, הרשת עתידה לסיים את פעילותה בחודשים הקרובים, וחלק גדול מהסניפים ייסגר כבר בחודש אפריל. תהליך הסגירה צפוי להיות הדרגתי, בשל רצון הרשת לנסות ולמזער נזקים.

רשת לוצ'י מצטרפת לכמה רשתות אופנה שנסגרו בשנה החולפת. בניגוד אליהן, לוצ'י אינה מצויה בקשיים כספיים, אך לפי הערכות, חלק משמעותי מסניפיה מפסיד.

לאחרונה סגרה הרשת את החנות בקניון גירון באשקלון, אמש (ב') סגרה את החנות בדיזנגוף סנטר, והיום (ג') היא סוגרת את החנות ברחוב שנקין בתל-אביב.

פדיון נמוך

קרייזי ליין רכשה את לוצ'י במארס 2007 וציפתה להפוך אותה למנוע צמיחה בתחום האופנה לצעירות. באותה תקופה היה ואקום בקטגוריית הצעירות, ומספר רשתות אופנה ניסו להיכנס אליה. עם הרכישה תכננה קרייזי ליין לשלש את מחזור המכירות של לוצ'י ולהעמידו על 100 מיליון שקל עד סוף 2009.

התוכניות לגבי לוצ'י לא התממשו. כיום מונה הרשת, כאמור, 36 סניפים, שלושה מהם חנויות עודפים.

מחזור מכירותיה השנתי של הרשת עומד על כ-60 מיליון שקל בלבד ומשקף פדיון חודשי ממוצע של 140 אלף שקל לסניף, הנחשב לנמוך בענף. בחלק מהסניפים הפדיון נמוך הרבה יותר.

בהתבסס על הנתונים המצויים בידי "גלובס", היקף המכירות הנדרש לסניף, על מנת שיהיה מאוזן כספית, עומד על 110-150 אלף שקל בחודש.

"זה לא מקרה של רשת שנופלת, אלא של חברה שעושה מהלך בדעה צלולה. רשת לוצ'י יותר מפריעה לקרייזי ליין מאשר תורמת", אומר ל"גלובס" בכיר בענף.

לוצ'י, כמותגי אופנה אחרים לצעירות, סובלת מהתחרות המתגברת מצד המותגים הבינלאומיים, ובעיקר מכניסתן של H&M ו-Forever 21, שהציעו מחירים נמוכים יחסית ואילצו את לוצ'י להוריד מחירים, צעד שפגע מאוד ברווחיות.

המותג עצמו פנה תחילה לגילאי 18 פלוס, סגמנט קטן במיוחד, הפונה לגילאים עם מעט כסף פנוי. בשל כך הרחיבה הרשת בהמשך את קהל היעד והתאימה את הקולקציות לגילאי 25, אך גם צעד זה לא הביא למהפך.

"לוצ'י הייתה בוננזה של רשת שעשתה מכירות מאוד גבוהות למ"ר לפני שנמכרה לקרייזי ליין. לרוע מזלה של משפחת לוין, אחרי הרכישה נכנסו הרבה שחקנים לפלח של הצעירות", אומר בכיר אחר בענף.

ערן לוין, מבעלי החברה, אומר בתגובה ל"גלובס": "חברת לוצ'י לא נסגרת, ואנחנו נמצאים בעיצומה של העבודה על קולקציית קיץ 2013. במסגרת תהליך התייעלות נסגרו 4 חנויות של לוצ'י: שנקין ודיזנגוף בתל-אביב, הקניון הגדול בפתח-תקווה וקניון אשקלון".

לוצ'י דורשת 350 אלף שקל עבור פינוי החנות במלחה

לפני שבועות אחדים פנתה רשת לוצ'י בדיסקרטיות למשרדי תיווך, כדי לנסות לקבל עבור 30 מתוך 36 הסניפים דמי פינוי. במסגרת זו, הנחשבת הסדר מקובל, מציעה הרשת לרשתות אחרות לקבל את החנות הממוקמת במיקום מוביל, תמורת דמי פינוי.

במקביל, הגיעה הרשת להסכמה, אף היא בדיסקרטיות, עם חלק מהקניונים, כי תחזיר את החנויות בחודש אפריל. חלק מהסניפים לא הועברו לתיווך, לאחר שהקניונים הבהירו כי יתנגדו להסדר הכולל דמי פינוי, או לחלופין כי לוצ'י מבקשת להשתמש בהם לשם הרחבת הרשת האחות, קרייזי ליין.

אחת מרשימות הסניפים המוצעים לפינוי, שהגיעה לידי "גלובס", כוללת 25 סניפים, ובהם סניפים בקניונים מובילים. בסך-הכול דורשת לוצ'י 3.8 מיליון שקל עבור פינוי של 25 סניפים.

נתוני דמי השכירות ודמי הניהול שמשלמת לוצ'י, אשר הגיעו לידי "גלובס", חושפים את הקושי הרב בהפעלת רשת בקניונים בשל ההוצאות הגבוהות. את דמי השכירות הגבוהים ביותר משלמת לוצ'י בקניון איילון ברמת-גן - 599 שקל למ"ר בתוספת דמי ניהול של 65 שקל למ"ר. בתוספת להוצאה חודשית של כ-30 אלף שקל עבור העסקת עובדים ותשלומי ארנונה וחשמל, מגיעות ההוצאות השוטפות בסניף לכ-90 אלף שקל בחודש עוד לפני עלות הסחורה. בלוצ'י מבקשים דמי פינוי של 300 אלף שקל עבור הסניף בקניון איילון וגם עבור הסניפים בקניון עזריאלי בתל-אביב ובקניון מלכת שבא באילת.

את דמי הפינוי הגבוהים ביותר - 350 אלף שקל - דורשת הרשת עבור הסניף בקניון מלחה, שבו היא משלמת שכירות של 400 שקל למ"ר ודמי ניהול בגובה 64 שקל למ"ר. ברוב הסניפים דורשת הרשת דמי פינוי של 100-150 אלף שקל.

כמה משלמת
 כמה משלמת