כל מופעי המוזיקה והבידור שלא כדאי להחמיץ

מה כדאי לעשות בסופ"ש ובשבוע הקרוב? הנה כל ההמלצות ■ מופעי מוזיקה קלאסית, הצגה בתיאטרון הסמטה, וגם אביב גפן חובר למיזם גולדסטאר סאונדסיסטם, ומעלה מופע חגיגי

אופרה

"לואיזה מילר" באופרה הישראלית

מה: השנה חוגג עולם המוזיקה 200 שנה להולדתו של ג'וזפה ורדי (Verdi), מגדולי מלחיני האופרה בכל הזמנים. האופרה הישראלית מצטרפת לחגיגה עם שלוש הפקות של אופרות מאת ורדי במהלך העונה. בימים אלו עולה הראשונה ביניהן - האופרה "לואיזה מילר", בהפקה ראשונה בארץ. על ההפקה ינצח דניאל אורן, מגדולי מנצחי ורדי בעולם. ורדי הלחין את האופרה על-פי מחזה של המשורר הגרמני פרידריך פון שילר. האופרה מציגה סיפור סבוך של אהבה בלתי אפשרית בין צעירים, שבסופו של דבר משלמים בחייהם על היריבות השוררת בין הוריהם. את הסולנים בהפקה בחר המנצח דניאל אורן באופן אישי, מה שמבטיח צוות זמרים מליגת העל העולמית.

מתי, איפה וכמה: 12 הצגות החל ב-3 בחודש ועד ה-19 בו, בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה, שדרות שאול המלך 19 ת"א. מחיר: 428-175 שקל.

מוזיקת בארוק

אקדמיה דניאל

מה: הרכב הבארוק הבינלאומי "אקדמיה דניאל" מגיע השבוע לישראל, ויבצע קונצרט על טהרת המוזיקה של ויואלדי. המשתתפים בקונצרט יהיו הכנרת ליליה סלאבני (Slavny), נגנית החלילית דורט פלורנטין, נגן הבאסון בני אגסי, הצ'לן עירא גבעול והצ'מבליסט שלו עד-אל. אליהם יצטרף נגן אבוב הבארוק הארגנטינאי המצוין דייגו נאדרה (Nadra), שמנגן בקביעות עם כמה מהרכבי הבארוק המובילים באירופה. הקונצרט נקרא "ויוה ויואלדי", והוא יכלול קונצ'רטי קאמריים וסונטות. התוכנית תציג יצירות בהשתתפות מגוון כלים - חלילית, אבוב, כינור, באסון ובאסו-קונטינואו.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (5 בחודש), 20:30, מרכז עינב, תל-אביב 100-80 שקל. שני (7 בחודש), 13:15, האוניברסיטה העברית ירושלים, בנין מדעי הרוח, חדר 2715, הכניסה חופשית.

תיאטרון

"גאווה ודעה קדומה"

מה: באופן מפתיע דווקא תיאטרון הסמטה ביפו, מחממות הפרינג' הוותיקות בארץ, מעלה עיבוד בימתי לרומן הקלאסי מאת ג'יין אוסטין שכבר זכה לאינספור עיבודים על המסך הגדול והקטן. עירית פרנק, מנכ"לית הסמטה, אחראית לעיבוד ולבימוי לצד רועי רשקס (המקור הספרותי נכתב כרומן מכתבים). סיפורה של משפחת בנט מרובת הבנות, המתמודדת עם מחסור כלכלי ומעמדה הנמוך, ובעיקר - הרומן המתפתח כנגד כל הסיכויים בין הבת העקשנית אליזבת לבין אציל קר ויהיר בשם פיצוויליאם דרסי המתגלה בסופו של דבר כגבר החלומות האידיאלי. מי אמר שרומנטיקה ופרינג' לא מתערבבים?

מתי, איפה וכמה: שישי (4 בחודש), ומוצ"ש, 20:30, תיאטרון הסמטה (סמטת מזל דגים 8) ביפו העתיקה. מחיר: 80 שקל.

מוזיקה

אביב גפן והתעויוט - נשף רוק 2

מה: הילד הרע של הרוק, שהפך למנטור הנשכני בפצצת הרייטינג The voice, חובר למיזם גולדסטאר סאונדסיסטם, ומעלה מופע חגיגי עם הלהיטים הגדולים מכל אלבומיו. מלווה בהרכב הקבוע שלו - התעויוט, מארח גפן את אביתר בנאי לטעימה נוספת מסדרת המופעים המשותפים שהעלו בשנה החולפת, ומבצע לראשונה בהופעה את הלהיט הנוכחי "מקלט של שקט". תוסיפו לעסקת החבילה מופעים פותחים של די.ג'יי סרנה סאס מבריטניה, ההרכב מטרופולין של עופר מאירי, הצמד גיא ויהל ולהקת הרוק אלמנה שחורה.

מתי, איפה וכמה: חמישי הבא (10 בחודש), החל ב-20:00, ביתן 1, מתחם גני התערוכה בתל-אביב. מחיר: 179 שקל.

אופנה

שוק האקססוריז

מה: היריד הגדול והדו-שנתי חוזר עם קולקציות חדשות לחורף 2013, פרי יצירתם של מיטב המעצבים הישראלים, כשהדגש הוא על יצירה מקומית מקורית.

ביריד תינתן הנחה של 10%-70% על פריטי לבוש נלווים ועל פריטים ייחודיים שעוצבו במיוחד עבור היריד. בנוסף, ניתן יהיה להיפגש עם כל אחד מהמעצבים לייעוץ, עזרה והתאמה אישית. בין המעצבים ובתי האופנה המשתתפים: מיכל מילר, מיכל בן עמי, מלינקה, סטודיו חלק, סיסטר אם, שלומית אופיר אחת אחת, אביגיל אדם ועוד. ביריד יתקיים לראשונה מבצע זוגות מעצבים - המעצבים ביריד יחולקו לזוגות, וקנייה אצל מעצב אחד תעניק עשרה אחוזי הנחה אצל בן זוגו.

מתי, איפה וכמה: היריד יתקיים בבית ציוני אמריקה בתל-אביב (אבן גבירול 26) בימים חמישי, שישי ושבת. מחיר: 10 שקלים.

ג'אז

מחווה לניו אורלינס

מה: השבוע יתקיים במספר אולמות בארץ מופע מעניין במסגרת הסדרה "ג'אז חם", ובו מחווה למוזיקה של ניו-אורלינס. האורח המרכזי בסדרה יהיה נגן הקלרינט האמריקאי אוון כריסטופר (Evan Christopher), שהתגורר תקופה ארוכה בניו-אורלינס ואף שהה בה בתקופה שבה הכתה בעיר הסופה "קתרינה". כריסטופר מוכר היטב בסצנת הג'אז בארה"ב, ועד כה הקליט שבעה אלבומים. לצידו של כריסטופר יופיעו ארבעה נגנים ישראליים - המתופף שי זלמן וחברי השלישייה "סווינג דה-ג'יטאן", שחבריה מנגנים בגיטרות ובקונטרבס. המופע יוקדש לקלרניתן והסקסופוניסט האגדי סידני בשה (Bechet), שמת בסוף שנות ה-50.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (5 בחודש), 21:00, הקונסרבטוריון העירוני ברחובות. מחיר: 90 שקל. שני (7 בחודש), 21:00, מרכז ז'ראר בכר ירושלים. מחיר: 115 שקל.

סופר גרוב

נקודת מפגש בהופעה

מה: במזל טוב נולד הרכב על (סופר גרופ) חדש. חברי נקודת מפגש הם שלמה בר (מנהיג להקת הברירה הטבעית), המתופף מאיר ישראל, הבסיסט, זמר, יוצר מיקי שביב, הקלידן-מעבד עדי רנרט, הגיטריסט אילן בן עמי ונגנית כלי ההקשה יעל אופנבך. השם מעיד על התכנים. שילוב מזרח ומערב, רוק ומסורת וטקסטים של משוררים קלאסיים ערבים ויהודים. במופע הבכורה של ההרכב יבצע שלמה בר את הסינגל החדש "אלף לילה ולילה", לחן מקורי שלו לטקסט של המשורר המצרי מורסי ג'מיל שאותו ביצעה בעבר הזמרת האגדית אום כול תום, ובנוסף שירים חדשים נוספים לצד חומרים מוכרים מקריירות הסולו של חברי ההרכב.

מתי, איפה וכמה: רביעי (9 בחודש), 22:00, מועדון זאפה הרצליה (רחוב מדינת היהודים 85). מחיר: 100 שקל.

סרט

ברברה (גרמניה, 2012)

מה: הפרק האפל האחרון בהיסטוריה של גרמניה נותר כפצע פתוח שאין מחטטים בו. הבימאי כריסטיאן פצולד נמשך לתקופה האפלה הזו, והוא מבטא את רוח התקופה לא רק בעלילת סיפור מותח, עוכר שלווה, אלא באווירה שכמו פורצת את דפנות המסך. אווירת קדרות ופחד ותחושת בדידות איומה, שזוכה למשנה תוקף כל אימת שעיניים פוגשות זוג עיניים. כל ביטוי חיבה מעורר חשד כי מאחורי החיוך מסתתר מרגל מטעם השלטונות. הסיפור הוא סיפורה של ברברה, רופאה צעירה ממזרח ברלין, הנחושה לעבור אל מעבר לחומה, אל מערב העיר, שם ממתין לה אהובה. בקשתה הרשמית נדחית, והיא מוצאת עצמה מורחקת אל כפר נידח בו אדם זר מבקש את קרבתה.

מתי, איפה וכמה: שישי (4 בינואר), 22:00, אולם 3, סינמטק ת"א. מחיר: 38 שקל.

סיור טעימות

יקב ססלוב

מה: לפעמים צריך להסתכל על החיים דרך מסך ורוד. יקב ססלוב שבשרון יקיים בשבת הרצאה וטעימת יינות תחת הכותרת "אדום, ורוד, לבן", בהנחיית ייננית היקב, רוני ססלוב, בת למייסדי יקב הבוטיק המשפחתי. המפגש יתקיים במרכז המבקרים של היקב בקיבוץ אייל, החל מ-11:00, כאשר בשעה 12:00 תתקיים ההרצאה של הייננית בליווי טעימת יין. המבקרים יקבלו הסברים מפורטים על תהליך ייצור היין ועל החלטות היינן, ויזכו לטעום את יין הרוזה החדש, ססלוב ורוד 2012.

מתי, איפה וכמה: שבת (5 בחודש), מרכז המבקרים של היקב בקיבוץ אייל, מהשעה 11:00 עד 16:00. הכניסה חופשית ואין צורך להזמין מראש. היקב פתוח לביקורים ולטעימות בימים: א'-ה' 11:00-14:00, ובשבת הראשונה של כל חודש בשעות 11:00-16:00.