נסגר התיק נגד משה אולדק, מנכ"ל סופרגז לשעבר

אולדק נחשד בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים ■ בעקבות השימוע, רשות ההגבלים הודיעה לאולדק כי התיק נגדו נסגר בשל חוסר ראיות מספיקות

נסגר תיק החקירה נגד משה אולדק, לשעבר מנכ"ל חברת סופרגז, שהיה חשוד בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים, בגין אי-העברת נתונים לרשות ההגבלים העסקיים.

במארס 2012 הודיעה הרשות ההגבלים העסקיים לחברת סופרגז מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי, ולנושאי משרה בכירים בה, בהם אולדק, על כוונתה להגיש כתב אישום נגדם, בכפוף לקיום הליך שימוע. זאת, בעקבות חקירה שניהלה נגדם הרשות בחשד לעבירה לכאורה על חוק ההגבלים העסקים.

שלשום (ג') הודיעה הרשות להגבלים לאולדק כי בעקבות השימוע שנערך לו הוחלט לסגור את התיק נגדו, בנימוק של חוסר ראיות מספיקות לאשמה. יצוין כי לגבי יתר החשודים בפרשה טרם התקבלה החלטה.

באי-כוחו של אולדק, שייצגו אותו במהלך השימוע מול נציגי רשות ההגבלים העסקיים, עורכי הדין שמעון דולן ושריג דמארי ממשרד דולן-דמארי-מתתיהו, מסרו בתגובה: "כבר במהלך השימוע אצל נציגי רשות ההגבלים העסקיים בעניינו של אולדק, היה ברור כי טענותינו זוכות לאוזן קשבת. אנו מברכים על החלטתה המוצדקת של רשות ההגבלים העסקיים לסגור את תיק החקירה נגדו".

אי-העברת נתונים

הרקע למכתבי השימוע שנשלחו לחשודים בפרשה היה בקשה שהגישו החברות סופרגז ואמישראגז לבית הדין להגבלים עסקיים לאישור הסדר כובל ביניהן, במסגרתו הן תכננו להניח ביחד צינור להולכת גפ"מ. כחלק מתהליך גיבוש עמדת הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה, דרש הממונה מסופרגז וממנהלה דאז, אולדק, נתונים המתייחסים למעבר לקוחות בתחום שיווק הגז.

במסגרת דרישת רשות ההגבלים העסקיים, נדרשו נתונים אודות זהות חברות הגז, שמהן או אליהן עברו לקוחות, וזהות חברות הגז, שמהן או אליהן הועברו צוברי גז (תחקיר נרחב על העברת לקוחות בין חברות הגז הגדולות פורסם במוסף G של "גלובס").

ממכתב הזימון לשימוע ששלחה רשות ההגבלים לחשודים, עלה כי סופרגז ונושאי המשרה בה מואשמים כי נמנעו מלהעביר לרשות ההגבלים את הנתונים אודות זהות חברות הגז, שמהן או אליהן עברו לקוחות וצוברים. זאת, לכאורה, בשל חשש כי נתונים אלה יובילו למסקנה שאינה מטיבה עם סופרגז בכלל, או עם הליך אישור ההסדר הכובל עם אמישראגז בפרט.