דליה איציק: עדיין לא ויתרתי על חלומי להיות הנשיאה הראשונה

ח"כ דליה איציק אומרת בראיון ל"סופהשבוע" כי היא לא מתכוונת להצביע בבחירות הקרובות למפלגת קדימה ■ יו"ר הכנסת לשעבר אמרה כי אם הייתה מתגבשת קואליציה סביב אולמרט היא הייתה תומכת בו

ח"כ דליה איציק, עד לאחרונה יו"ר סיעת קדימה, שפרשה באחרונה מהחיים הפוליטיים לאחר 20 שנה אמרה בראיון לעיתון "סופהשבוע" כי אין בכוונתה להצביע למפלגה וניבאה כי המפלגה כלל לא תעבור את אחוז החסימה.

"אני לא מאמינה שהמפלגה תעבור את אחוז החסימה, וההצבעה שלי לא תלויה בנוסטלגיה. אני שייכת לחבורה גדולה של אנשים שיגיעו לקלפי אבל לא בטוחים איזה פתק ישימו. זו תחושה לא נעימה. עשרים מנדטים יכולים להיות על הגדר כי אנשים ישימו פתקים לבנים, או שחלילה לא יגיעו להצביע. אני רואה את הילדים שלי, החברים שלהם, את ההתלבטות הזו למי להצביע, וזה קורע לי את הנשמה". כשנשאלה איציק, שהתפטרותה תכנס לתוקף ב-6 בינואר, באשר לרצונה להיות הנשיאה הראשונה של ישראל, השיבה כי "עדיין לא ויתרה על החלום".

עוד אמרה איציק בראיון שהעניקה לטל אריאל-אמיר כי "לו אולמרט היה מתמודד והייתה מתגבשת סביבו קבוצה גדולה, לא הייתי פורשת. קדימה הייתה סיעה לא מגובשת ונתפסה בעיני הציבור כסיעה שלא משפיעה. אני מאמינה שזה היה נכון והיא לא השפיעה באופן משמעותי על החיים הציבוריים בישראל. המדינה שלנו עומדת בפני בעיות קשות מבפנים ומבחוץ, אבל תהליך קבלת ההחלטות הוא פוליטי ואליו מתלווים המון, טונות, של אגו".

**הראיון המלא מתפרסם במוסף "סופהשבוע" ביום שישי הקרוב.