חילופים באנטרופי: סטאל מונה לנשיא במקום שלמה זוהר

אנטרופי תתחיל לגבות תשלום שנתי קבוע מראש מחברות ציבוריות שיבקשו ממנה הכוונה מקצועית וטיפול מקדים בנוגע לאישור באסיפות בעלי המניות

חברת הייעוץ אנטרופי, המספקת המלצות למוסדיים ביחס לאופן הצבעתם באסיפות בעלי מניות, נערכת לקראת יישום תיקון 20 לחוק החברות. בעקבות התיקון, שבמסגרתו נדרשות החברות הציבוריות לאשר את שכר הבכירים השכירים מול בעלי מניות המיעוט, מבקשת אנטרופי מנציגי החברות להעביר אליה את החומרים לאישור תוכנית התגמול מבעוד מועד. זאת משום שהיא צופה שלחברות יידרשו כמה חודשים להשלמת מדיניות השכר שלהן, כך שבין יישום תוכנית התגמול לאסיפות בעלי המניות ייווצר חלון של 4-5 חודשים.

יישום התיקון, אשר נכנס לתוקף בחודש שעבר, במטרה להסדיר את היבטי התגמול של נושאי משרה בחברות ציבוריות, נדרש עד ספטמבר 2013.

נוסף על כך ציינה החברה, כי תתחיל לגבות תשלום שנתי קבוע מראש מחברות ציבוריות שיבקשו ממנה הכוונה מקצועית וטיפול מקדים בנוגע לאישור באסיפות בעלי המניות. התשלום ייקבע בהתאם לגובה ההון העצמי של החברות, וינוע בין 2,000-6,000 שקל בחודש, כלומר עד 72,000 שקל בשנה.

בתוך כך, הודיע דירקטוריון אנטרופי על מינויו של גל סטאל כנשיא החברה. סטאל ימשיך לתפקד במקביל גם כמנכ"ל הקבוצה, תפקיד שאותו הוא ממלא מאז הקמת חברת הייעוץ בשנת 2005. נוסף על כך, רו"ח שלמה זוהר, אשר שימש כנשיא הקבוצה עד ספטמבר האחרון, ישמש מעתה כיועץ מיוחד.

בשוק הועלתה לא פעם ביקורת לגבי זוהר, שנגעה בניגוד עניינים בין תפקידו באנטרופי - נשיא של חברה הנהנית דה פקטו ממעמד מונופליסטי בתחום הייעוץ למוסדיים - לבין תפקידו כמנכ"ל (ושותף) בחברת הנדל"ן איי.די.או גרופ. האחרונה הייתה בעבר בשליטת עדי קייזמן, וכיום היא נמצאת בבעלות שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים.