המינהל משווק קרקע בצפון תל-אביב לציבור דתי בלבד

שר השיכון אריאל אטיאס זועם: "מדובר בהחלטה חד צדדית של המינהל" ■ מינהל מקרקעי ישראל: "לא צריך אישור של אטיאס"

זעם במשרד השיכון: מינהל מקרקעי ישראל מציע בימים אלה קרקע המיועדת להקמת 16 יח"ד בשכונת נווה שרת בצפון ת"א לציבור דתי בלבד. לדברי שר השיכון אריאל אטיאס, הגדרת אוכלוסיית היעד במכרז שונתה מהציבור הרחב לציבור דתי ללא ידיעתו ובניגוד לעמדתו. למכרז ניתן לגשת ללא מחיר מינימום.

מדובר בקרקע הנמצאת ברח' הצנחנים בלב השכונה, העוברת הליך התחדשות עירונית שמזרים אליה אוכלוסייה חדשה, ובעיקר חילונית. המכרז פורסם בסוף נובמבר ויועד לציבור הרחב. המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת הקרקע היה היום (6 בינואר), אלא ששבוע לפני המועד, החליטו במינהל להאריך את מועד הגשת ההצעות עד פברואר, והוסיפו תיקון כי המכרז מיועד לבעלי צביון דתי.

תנאי המכרז אף מאפשרים לאוכלוסייה בעלת צביון דתי לזכות בקרקע במחיר נמוך לפחות במחצית מהערכת השמאי. מנגד, במרחק לא רב מהקרקע, שיווק המינהל קרקע בשכונת המשתלה במחיר מינימום של כמיליון שקל.

מכרז לחסידי גור?

גורמים בענף הנדל"ן טוענים, כי למכרז מתכוונת לגשת עמותה מטעם חסידי גור, שלה נציגות ותיקה בשכונה.

לדברי אטיאס, הבקשה לשינוי צביון האוכלוסייה הגיעה מגורם חיצוני אל היועץ המשפטי של המינהל, יעקב קוינט, וההחלטה לא הובאה לידיעתו. "אני אומר שכוחות השוק יעשו את שלהם ואין טעם להגדיר שבשכונה חרדית הקרקע מיועדת לציבור דתי או להפך", אמר אטיאס בשיחה עם "גלובס". "עובדה שהמינהל משווק קרקעות בשכונות חרדיות בצפת ובלוד, המוגדרות לציבור רחב. זו המדיניות שלי, ולא אשנה אותה בשביל 16 דירות, בטח לא בת"א".

לדברי היועץ המשפטי של המינהל, קוינט, הנושא נבדק בהנחיית מנהל המינהל, בנצי ליברמן, והוחלט על ידי ועדת המכרזים כי מאחר ומדובר ברחוב סגור בשבת יינתן פטור בעסקה לוועד של חסידי גור, שלא מימשו אותה לאחר ארכה. בכל מקרה, אין צורך באישור של אטיאס, ואם היה כזה הוא עלול היה להיות בעייתי".

ממשרד השיכון נמסר, כי "הדבר אינו מוכר לנו ולא היה כלל בטיפולנו. המכרז הוא מכרז של מינהל מקרקעי ישראל בלבד".