העליון: לעכב את פינוי הרוכלים באילת עד לסיום הדיונים

השופט צבי זילברטל קבע כי פינוי הרוכלים מהטיילת הצפונית באילת יידחה עד שהדיונים בערר יתקיימו ותתקבל הכרעה

הסאגה סביב פינוי דוכני הרוכלים בטיילת של אילת נמשכת. לאחר שמטה המאבק של הרוכלים סירב להשלים עם פסיקת בית המשפט, עלה להפגין מול ביתו של שר הפנים אלי ישי ויו"ר הוועד אף פתח בשביתת רעב, פסק היום (א') בית המשפט העליון, בשבתו כבית המשפט לערעורים אזרחיים, כי הפינוי יידחה עד שהדיונים בערר יתקיימו ותתקבל הכרעה.

שופט העליון בשבתו כבג"ץ, צבי זילברטל, קיבל היום את בקשת פרקליטי הרוכלים, עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, בשמם של 61 רוכלים, לעכב את ביצוע הפינוי עד הדיון בערר העתיד להתקיים ב-18 לפברואר.

את ההחלטה נימק השופט "נוכח הנזק שעלול להיגרם למבקשים אם יבוצע הפינוי והקושי להחזיר את המצב לקדמותו".

במטה המאבק אומרים היום כי ההחלטה סוללת כעת את הדרך לדיון לגופו של עניין, ללא פעולות חד-צדדיות מצד העירייה, מינהל מקרקעי ישראל או הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אילת.

חשוב לציין כי נגד הרוכלים עדיין תלוי ועומד צו פינוי שנתן גם בית משפט השלום בבאר-שבע, לבקשת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שאמור להתממש עד 15 בינואר, שבוע וחצי מהיום. עורכי הדין של הרוכלים פועלים להגשת ערר לבג"ץ גם כנגד פסק דין זה.

מאיר תורג'מן, שמוביל את מאבק הרוכלים, מסר בעקבות ההחלטה: "מדובר ביום שמח עבורנו הרוכלים. מאבקנו למען עתידן של 200 משפחות המתפרנסות בדוכני הטיילת ועלולות להיזרק לרחוב יימשך כעת ללא הפרעות מיותרות ולא מוצדקות מצד עיריית אילת וגורמים נוספים. כל שביקשנו הוא לא להיות מושלכים לריק כלכלי, לאחר מעל 20 שנות מסחר בטיילת, מאז הובאנו לכאן על-ידי העירייה עצמה".