פתיחת המשפט של דפני ליף נדחתה ל-23 בינואר

ליף, מנהיגת המחאה החברתית, חוגגת היום את יום הולדתה ה-27 ■ טוענת: "זו יריקה בפרצוף; אנשים בסך-הכול נאבקים כדי שיהיה כאן מקום טוב יותר"

"כל הדבר הזה הוא סוג של יריקה בפרצוף ופגיעה בחופש הביטוי. אנשים בסך-הכול יוצאים מהבית ונאבקים כדי שיהיה כאן מקום טוב יותר, ומגישים נגדם כתב אישום" - כך הגיבה היום (ב') דפני ליף לכתב האישום שהגישה נגדה המשטרה לבית המשפט השלום בתל-אביב, בעקבות התקרית שבמהלכה נעצרה על-ידי המשטרה בקיץ שעבר. ליף ציינה כי רק אתמול הודיעה לה המשטרה בטלפון כי הוגש נגדה כתב האישום כבר לפני כחודשיים.

בתום דיון קצר החליט השופט צחי עוזיאל לדחות את תחילת משפטה של ליף ל-23 בינואר 2013. למרבה האירוניה, בדיוק היום חגגה ליף את יום הולדתה ה-27.

פעילים התומכים בליף הגיעו לבית המשפט וחלקו כדורי שוקולד לנוכחים, תוך שהם שרים לליף "יום הולדת שמח" ומוחאים לה כפיים. גם בעובדה שתחילת המשפט נדחתה ליום לאחר הבחירות ראתה ליף כצירוף מקרים משעשע.

"יש משהו פואטי בזה שהדיון שלי נדחה ליום אחרי הבחירות", אמרה. כן ציינה כי היא "אדם שומר חוק שחי במדינה שבה אנשים נתקלים כל הזמן במנגנונים 'סופר-אגרסיביים', ולא ברור למה. אני לא יכולה להיכנס לראש של המנגנון הזה".

ליף ציינה כי היא שוקלת הגשת תביעה אזרחית נגד המדינה לפיצוי על מעצרה ועל הפציעה שנגרמה לה בעטיו.

פרקליטתה של ליף, עו"ד גבי לסקי, מסרה כי כתב האישום מהווה טעות חמורה של המשטרה, וכי בכוונתה לנהל הליך משפטי עד קבלת פסק דין כדי להוכיח את הדבר: "ימים ספורים לפני הבחירות אנחנו רוצות לראות את החומר של המשטרה ולהראות שזו הייתה טעות חמורה להגיש את כתב האישום נגד ליף. אנחנו רוצות שההליך יתנהל ושבית המשפט ייתן פסק דין שבו יביע את דעתו על התנהלות המשטרה ועל ההתנהלות של כל מי שחשב שזה נחוץ לעצור את המחאה, להשתיק את ליף ואת כל מי שחושב שהשיטה טעונה תיקון".

ליף מואשמת בעבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, השתתפות בהתפרעות ושימוש בכוח כדי להימנע ממעצר. על-פי כתב האישום שהוגש נגדה, ב-22 ביוני 2011 השתתפה ליף בהפגנה שהתקיימה בשדרות רוטשילד בתל-אביב, במטרה לחדש את מחאת האוהלים שהתקיימה שנה קודם לכן.

לדברי המשטרה, המפגינים ובהם ליף לא קיבלו רישיון מהמשטרה להפגנה ולא קיבלו היתר מעיריית תל-אביב להציב שוב אוהלים בשדרה. על-פי הנטען, המפגינים הפרו את שלום הציבור "בצורה שיש בה כדי להטיל אימה".

לפי האישום, כשהגיעו פקחי העירייה למקום תקפו אותם המפגינים, זרקו עליהם בקבוקי מים וחפצים אחרים והיכו אותם.

ליף מואשמת כי במהלך המהומה היא דחפה שוטר שהודיע לה על מעצרה. בהמשך, טוענת המשטרה, התיישבה ליף אל הקרקע, ושאר המפגינים הצטרפו אליה וניסו למנוע את מעצרה.

המשטרה מיוצגת בידי עו"ד טלי בר-און ממחלקת התביעות של מחוז תל-אביב.