דיווח: טורקיה הגיעה להסכם סיום לחימה עם הכורדים

העיתון הטורקי "רדיקל" מדווח על "מפת דרכים" בת 4 שלבים שתביא לסיום הסכסוך בין טורקיה ל-PKK

ממשלת טורקיה בראשות רג'פ טאיפ ארדואן הגיעה להסכם סיום לחימה עם המחתרת הכורדית - כך מדווח העיתון הטורקי "רדיקל", דיווח שמקבל תהודה בכלי תקשורת מערביים בעולם. הקונפליקט בין הכורדים לטורקים גבה את חייהם של למעלה מ-40 אלף איש ב-28 השנים האחרונות.

לפי הדיווח, המסתמך על דברים שאמר מקור מודיעיני טורקי בכיר, ממשלת טורקיה הגיעה להסכמות עם מנהיג המחתרת הכורדית (PKK) עבדוללה אוסלן. תוכנית סיום הלחימה תתבצע ב-4 שלבים ותכלול פירוק ה-PKK מנשקו בתמורה למתן זכויות נוספות למיעוט הכורדי בטורקיה. זכויות אלה יעוגנו בחוקה של טורקיה, כגון הסרת האיסור ללמד את השפה בכורדית במוסדות החינוך בטורקיה, הצגת הגדרה אתנית נייטרלית של האזרחות הטורקית וחיזוק הממשל האזורי באזורים בהם מתגוררים הכורדים.

"מפת הדרכים" לסיום הסכסוך בין הטורקים לכורדים כוללת גם שחרורם של אלפי אסירים כורדים שנכלאו ע"י הטורקדים בשל השתייכותם ל-PKK. המחתרת הכורדית נחשבת לארגון טרור הן בטורקיה, הן בארה"ב והן באיחוד האירופי.

לפי שעה אין כל אישור רשמי לדיווח ב"רדיקל". יתרה מזאת - שלשום אירעה תקרית אלימה במסגרתה תקפו כורדים עמדה צבאית של הטורקים בצפון עיראק והרגו חייל טורקי. צבא טורקיה השיב אש והרג 14 אנשי PKK.