השבוע בוול סטריט: האם אנו לקראת גל ירידות של 60%?

הפדרל ריזרב מסכם את 2012 עם שיא ברווחים של 88.9 מיליארד ■ המשבר הבא? עימותים סביב העלאת תקרת החוב של ארה"ב ■ מאקרו: ספר הבז', אישורי והתחלות הבנייה, תביעות האבטלה השבועיות ועוד

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לנתונים הכלכליים שהתפרסמו בסוף השבוע וכן לעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה. ה"צוק הפיסקלי" החדש שעשוי לעמוד במרכז העניינים ולהשפיע על כיוון השווקים בקרוב יהיה העלאת תקרת החוב של המדינה.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי ביציבות, כאשר מצד אחד המשקיעים התעודדו מכך שבשבוע החולף הוזרמו לקרנות המנייתיות ול-ETF סכום של 22.2 מיליארד, הסכום השני בגובהו אי פעם בשבוע אחד. לכן, נשאלת השאלה האם הנהירה מהאג"ח הממשלתי, שנחשב לחוף המבטחים של המשקיעים, לעבר שוק המניות החלה ותימשך בשבועות הקרובים? מצד שני, כיוון השווקים הושפע מנתון המאזן המסחרי שהצביע על כך כי הגרעון המסחרי של ארה"ב התרחב בנובמבר ב-15.8% ל-48.7 מיליארד דולר - הגרעון הרחב ביותר מאז חודש אפריל 2012.

הארי דנט, מנכ"ל חברת הפיננסים HS DENT, ממשיך כהרגלו להציג תחזיות פסימיות, כאשר הפעם מדובר בתחזית דובית במיוחד. בראיון לאתר CNBC אמר דנט בסוף השבוע, כי שוק המניות בארה"ב צפוי לצלול עד סוף שנת 2014 ב 60% לפחות.

המתנגדים לתוכנית רכישות האג"ח של ה'פד', יכולים להתנחם בזה שהוא הצליח להניב מכך רווחים עצומים. הפדרל ריזרב מסכם את 2012 עם שיא ברווחים של 88.9 מיליארד דולר, אותם הוא העביר, על פי חוק, למשרד האוצר האמריקאי, כך לפי דוחות שהוא פרסם בסוף השבוע. רווחי ה'פד' גבוהים יותר מרווחי ענקית האנרגיה אקסון מובייל ואפל גם יחד. השיא האחרון, אגב, נרשם ב-2010 אז הרוויח ה'פד' 79.3 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

לאחר שהמחוקקים בארה"ב הגיעו להסכמה חלקית בנוגע לצוק הפיסקלי, כיוון השווקים עשוי להיות מושפע בשבוע הקרוב מהמחלוקת הבאה הניצבת בפתח - העלאת תקרת החוב של המדינה. במכתב ששלח ביום שישי יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, קרא הארי ריד, יחד עם שלושה סנאטורים בכירים מהמפלגה הדמוקרטית, לנשיא אובמה להתכונן לאפשרות של העלאת תקרת החוב מבלי קבלת אישור הקונגרס.

מאקרו: נתונים משוק הדיור, הייצור וספר הבז'

ביום שני יו"ר ה'פד' בן ברננקי צפוי לשאת נאום באוניברסיטת מישיגן בנוגע למדיניות המוניטרית ולאתגרים העתידיים העומדים בפני הכלכלה האמריקאית.

ביום שלישי יפורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר. לפי התחזיות, המכירות צפויות לעלות ב-0.2%, לעומת עלייה של 0.3% בנובמבר. באותו היופ יפורסם מדד המחירים ליצרן לחודש דצמבר, שצפוי לרדת ב-0.1%.

ביום שלישי יפורסם גם מדד הייצור של האמפייר סטייט, שצפוי לעלות לרמה של 1.9 נקודות בינואר, לעומת קריאה שלילית של 8.1 נקודות בדצמבר.

הנתון המרכזי שיפורסם ביום רביעי יהיה ספר הבז' הבוחן את השינויים הכלכליים בכל מחוזות ה'פד' בארה"ב. באותו היום יפורסם נתון התפוקה התעשייתית לדצמבר, שצפוי לעלות ב-0.2% לאחר עלייה של 1.1% בנובמבר.

ביום חמישי יפורסמו נתוני התחלות ואישורי הבנייה לחודש דצמבר, שלפי צפי האנליסטים הם עשויים לעלות ב-89 אלף ו-91 אלף בהתאמה. באותו היום יפורסמו גם נתוני תביעות האבטלה החדשות לשבוע החולף, שצפויים לרדת לרמה של 369 אלף.

מצעד המדווחות: בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, אינטל ועוד

בנק אוף אמריקה יפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי של 2012 ביום חמישי לפני פתיחת המסחר וצפוי לרשום רווח של 0.2 סנט למניה.

גם סיטיגרופ ידווח באותו היום לאחר נעילה המסחר, וצפוי לרשום רווח של 0.96 סנט למניה. אינטל תדווח גם היא ביום חמישי, ולפי הצפי תרושם רווח של 0.45 סנט למניה.