מריה שרפובה השקיעה 500 אלף דולר בהקמת מותג ממתקים

אחרי שכבשה את מגרשי הטניס, מריה שרפובה יוצאת לכבוש את שוק סוכריות הגומי ומתכננת להתרחב גם לאופנה

מריה שרפובה, הטניסאית בת ה-25 מרוסיה, עושה חיל גם מחוץ למגרשי הטניס. השחקנית, שזכתה באליפות הטניס הפתוחה של צרפת, רולאן גארוס, בעונה שעברה, ותדורג במקום שני באליפות האוסטרלית שפותחת השבוע את העונה החדשה, השקיעה 500 אלף דולר בהקמת שוגרפובה, מותג הממתקים שלה, והיא עשויה להכפיל את הונה ויותר כבר בתוך שנה. שלשום היא השיקה את המותג באוסטרליה, בעיתוי לא מקרי, כמובן: מחר תיפתח אליפות הטניס האוסטרלית.

מדובר בסוכריית גומי ששווקה לראשונה בארה"ב באוגוסט, והגיעה ל-250 אלף שקיות ב-3 חודשים, לפי מקס אייזנבאד, הסוכן של שרפובה בחברת IMG טניס. הוא צופה מכירה של מיליון שקיות בשנה עם ההפצה בבריטניה, באוסטרליה, ביפן, בקנדה, ברוסיה, בהודו ובסין.

שרפובה, המקבלת עד 1.10 דולרים לשקית, אמרה שהיא מופתעת מההצלחה. "אין לנו באמת תקציב גדול לקידום ופרסום", אמרה הטניסאית שזכתה ב-4 תארי גרנד סלאם בקריירה שלה. "לכן די מדהים שהמודעות למוצר הזה היא כפי שהיא".

9 מיליון מעריצים

לדברי הסוכן של שרפובה, הוא מקדיש כ-60% מזמנו לשוגרפובה. המכירות, לדבריו, נובעות מ"כוח הכוכבת של מריה". "מדי שבוע, לאן שהיא הולכת, אנשים מדברים איתה על הממתק", הוא אומר. "זה גם הכוח של המדיה החברתית. יש לה כמעט 9 מיליון מעריצים בפייסבוק".

לאחר בדיקה של שוק הממתקים, הגיעו אייזנבאד ושרפובה למסקנה כי "אין מותג חזק בתחום סוכריות הגומי", ובחרו להתמקד בייצור מוצר מובחר - בספרד. שקית שוגרפובה נמכרת ב-5.99 דולרים, פי שישה ממחיר שקית סוכריות גומי מתוצרת האריבו, היצרנית הגרמנית המובילה בשוק העולמי.

"יש לה נישה מעניינת, מפני שאין לה תחרות בשלב זה", אומרת מרסיה מוגלונסקי, מנהלת בחברת מחקרי השוק מינטל פוד אנד דרינק. אך היא מעריכה כי המותג יתקשה להיקלט בקרב צרכנים אחרי הריגוש הראשוני, מפני שהם נוטים לחסוך כיום.

הכנסות של 28 מיליון דולר

שרפובה זינקה לתהילה עולמית והפכה לספורטאית המרוויחה ביותר בעולם כאשר זכתה בשנת 2004 בטורניר וימבלדון בגיל 17. שנתיים אחר כך הגיע התואר באליפות ארה"ב הפתוחה, וב-2008 התואר במלבורן. לאחר מכן, פציעה מנעה ממנה להשיג תואר גדול נוסף.

בשנה שעברה היא הפכה לטניסאית העשירית שזכתה בכל 4 תארי הגרנד סלאם, עם זכייתה באליפות צרפת הפתוחה. לפי "פורבס", הכנסותיה השנתיות מפרסים וממתן חסויות לחברות כמו נייק, סמסונג אלקטרוניקס וטיפאני מוערכות בכ-28 מיליון דולר.

"היא מצודדת, והיא יודעת לדבר", אומרת מוגלונסקי, שמעריכה את שוק סוכריות הגומי בארה"ב, אסיה ואירופה המערבית ב-28 מיליארד דולר בשנה שעברה. "שני היתרונות הללו עוזרים לה. שוגרפובה הוא גם שם חמוד. גם אלה שאינם מתמצאים בטניס מוצאים שהשם מסקרן, האריזה מעניינת והטעמים טובים".

שרפובה תרמה בעבר לעיצובים של נייק, קול האן ומותג השעונים טאג הויר, אך ממתקי הגומי הם הניסיון הראשון שלה בעסק שכולו שלה.

ג'ף רובין, היוצר של מחלקות הממתקים Schweetz בחנויות הצעצועים של רשת Schwarz, מייסד משותף של היצרנית דילאנ'ס קנדי בר ויועץ של שוגרפובה, אמר כי שרפובה "מאוד מאוד מעורבת" במותג. לפי ההסכם איתו הוא יקבל אחוזים מסוימים מהמכירות, אם הן יגיעו לרמות סף מסוימות.

"הדוגמה הטובה ביותר למחויבות שלה היא העובדה שפחות מיממה אחרי זכייתה באליפות הפתוחה של צרפת, היא הגיעה לטעימות הסופיות של הממתק במפעל באירופה", אומר רובין, שהמציא את השם שוגרפובה.

שרפובה עצמה מספרת: "תמיד ביקשתי מאמי סוכרייה או סוכרייה על מקל אחרי אימון כשהייתי ילדה".

לדבריה, ייתכן שהמותג יורחב למוצרים נוספים אחרי שהיא תפרוש ממשחק הטניס. "הייתי אומרת שנראה אותו גם באופנה, קוסמטיקה וכל יתר הדברים החביבים עליי".