סטפק: הבורסה תמשיך לעלות - בלי קשר לארה"ב ואירופה

יו"ר בית ההשקעות מיטב, במפגש "מועדון לילה כלכלי": "יש לשוק פוטנציאל – וכדי שהוא יתממש, צריך ששוק האג"ח הקונצרניות המקומי יתפקד כהלכה"

"שוק המניות הישראלי העניק במשך שנים רבות תשואה עודפת על שווקים בעולם", כך פתח צבי סטפק, יו"ר מיטב בית השקעות. "אולם, בשנתיים האחרונות (2011-2012) מפגר השוק המקומי אחרי העולם, פיגור אשר נובע מהרבה סיבות - צירוף ישראל למועדון השווקים המפותחים, יציאת הזרים מהבורסה, עודף רגולציה, וכיוצ"ב".

סטפק אמר את הדברים במפגש "מועדון לילה כלכלי", אשר התקיים תחת הכותרת "מעבר למצוק - המשבר האמריקני מאחורינו, בחירות 2013 בישראל לפנינו - איך כל זה ישפיע על תיק ההשקעות שלנו", ונערך בהנחייתו של שרון גל במכללת מגמות בפתח תקווה.

לדברי סטפק, סיבה נוספת לפיגור השוק המקומי, שפחות נקלטת בציבור, היא הירידה בשוק האג"ח הקונצרניות, להוציא את אלה הבנקאיות:" לאור ריבוי הסדר החוב בשוק ההון - אשר התרחשה במידה לא קטנה בצדק - ירידה אשר הובילה לעליית התשואות של החברות במשק, ולפיכך הובילה לנהירה של משקיעים ממניות החברות, לאיגרות החוב שלהן".

"חלק מהפיגור שהיה בשוק המניות לעומת השווקים בחו"ל, נמחק בחודשים האחרונים", המשיך סטפק, והבהיר כי לדעתו שוק המניות בבורסה בת"א בעל פוטנציאל לעלות הלאה, ללא קשר לעליות בשוק המניות האמריקני או בשווקים באירופה - "כל מה שהוא צריך זה שהשווקים בחו"ל לא ירדו, וששוק האג"ח הקונצרניות יתפקד היטב".

"יש לשוק פוטנציאל - וכדי שהוא יתממש, צריך ששוק האג"ח הקונצרניות המקומי יתפקד כהלכה", פירט סטפק, "וכן צריך כי שוקי המניות בעולם לא ירדו, ולא יתממשו סיכונים מהותיים נוספים שקיימים, כמו אלה הגיאו-פוליטיים, וכן מה יקרה בירדן - סוגיה שחשובה לדעתי יותר מהעניין האיראני. אני חושש מאפשרות בה המלך עבדאללה יסולק מהשלטון".

באשר לשווקים בחו"ל, ציין סטפק כי הוא אופטימי מאד באשר לכלכלת ארה"ב. לגבי אירופה, "בכל הקשור לרצון של גרמניה - הסבירות שגוש האירו יתפרק, שואפת לאפס. גרמניה עשתה שמיניות באוויר כדי שיוון לא תפרוש, במסגרת הבעת אמון בגוש האירו".

"השווקים באירופה נרגעו - רואים את זה באיגרות החוב של יוון, וגם באלה של ספרד ואיטליה. כמה זה יימשך? קשה לומר, ואין ספק שבסופו של דבר אירופה לא נראית טוב", סיכם סטפק.