בכמה תמכור גינדי החזקות את הדירות בשכונת המשתלה?

בחישוב התשלום על הקרקע ועל הפיתוח וסך עלות ההשקעה מגיעים למסקנה שהמחיר הממוצע לדירה לא יהיה נמוך מ-3 מיליון שקל

בשבוע שעבר הוכרזו הזוכים במכרז לבניית 452 יחידות דיור במתחם המשתלה בצפון תל אביב. החברה שזכתה במרבית המגרשים בשכונה היא גינדי החזקות שתוכל לבנות 232 יחידות דיור על שלושה מגרשים שונים. במגרש נוסף המאפשר בניית 112 יחידות דיור זכתה חברת אפריקה מגורים ובמגרש נוסף המאפשר בניית 28 יחידות דיור זכתה קבוצת הרכישה שארגנה חני הורוביץ.

השטח הכולל של שלושת המתחמים בהם זכתה חברת גינדי החזקות עומד על 16 דונם. בכוונת החברה לבנות על הקרקע 11 בנייני מגורים בני 4, 5 ו-9 קומות שיכללו דירות 4 ו-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ,פנטהאוזים ודירות גן. בהודעה ששיגרה החברה לאחר זכייתה במכרז נכתב כי ההשקעה הצפוייה ברכישת הקרקע, הפיתוח והבנייה תעמוד על כ-590 מיליון שקל כולל מע"מ.

מכיוון שהתשלום של גינדי החזקות למינהל, על הקרקע ועל הפיתוח, עומד על 258.4 מיליון שקל, משמעות הערכת החברה בנוגע להשקעתה הכוללת בפרויקט משקף עלות נוספת של כ-331.59 מיליון שקל.

אם נחלק מספר זה במספר היחידות אותן יכולה החברה לבנות במתחם מתקבל מספר ממוצע לעלות בנייה והוצאות אחרות של החברה שעומד על 1.429 מיליון שקל. בתוספת עלות הקרקע מדובר על ממוצע של כ-2.5 מיליון שקל לעלות בניית דירה ממוצעת במתחם ללא רווח יזמי. המשמעות היא שמחיר דירה ממוצעת בפרויקט לא תרד ככל הנראה מ-3 מיליון שקל.

"זיהינו שכונה תל אביבית צפונית מטופחת ושקטה, עם איכויות סביבתיות, אוכלוסייה מצוינת, ומיקום נפלא", כך לדברי ליטל גינדי מטלון, מבעלי חברת גינדי החזקות. "כבר שנים שלא הייתה עסקה בהיקף כזה בתוך תל אביב. אנחנו עובדים חזק על התכנון ונתחיל בקרוב לחפש קבלן מבצע. אנחנו עושים את המקסימום כדי לצאת בהקדם. יש התעניינות מאוד גדולה בפרויקט עוד לפני שיצאנו לשיווק. המשרדים שלנו מוצפים בטלפונים".

לשאלה האם גם הפעם מתכננת החברה לצאת במבצע שיווקי רחב היקף כפי שעשתה בפרויקטים קודמים ענתה גינדי מטלון כי היא לא שוללת שום אפשרות והחברה נמצאת היום בחשיבה מואצת לקראת השיווק.

כזכור, במסגרת המכרז מגרש אחד המאפשר בניית 80 יחידות דיור נותר מיותם. "היינו משוכנעים שייקחו אותו" אומרת גינדי מטלון, "אני חושבת שמחיר המינימום הגבוה הרתיע יזמים. אין למגרש הזה בעיה שגרמה לו להישאר ללא מציעים. זה רק מעיד על המצב היום בשוק. אחרי שנראה איך הולך השיווק של המגרשים בהם זכינו אולי נלך גם עליו כשיצא שוב לשיווק".