ראש בראש: במי להשקיע - אלוט או פרוסרה האמריקנית?

אלוט הישראלית ופרוסרה האמריקנית עוסקות בטכנולוגיות לשיפור תעבורת הנתונים באינטרנט, תוך יצירת סדר עדיפות וקדימות ■ מי מהן כדאית יותר להשקעה

מגזר הטכנולוגיה בארץ מהווה חלק מהותי בכלכלה הישראלית, והפעם נתמקד בבחינת חברות העוסקות בתעבורת הנתונים ברשת. ההתפתחות בתחום הזה, הגידול המשמעותי בתעבורת רשת הטלפונים הניידים טאבלטים, והגלישה באינטרנט בארגונים - כל אלו הביאו לפתרון של ניהול התעבורה ברשת ולטכנולוגיית DPI (Deep Packet Inspection).

תחום העיסוק של שתי החברות שנשווה מתחלק לשני סגמנטים: למפעילי רשתות התקשורת (דוגמת פרטנר, סלקום ומקביליהם בעולם), ולארגונים גדולים.

הרעיון המרכזי כאן הוא ניהול תעבורת הרשת על ידי זיהוי "הפאקטים" הנשלחים, וקביעת סדר עדיפות במעבר בשער הרשת. העדפה יכולה להיות בתחום הנושא, למשל כשיש עומס - להאט את העברת קבצי הווידיאו לטובת מעבר מיילים; בתחום הסלולר, העדפת קבצי קול על פני וידאו ו/או תמונות במקומות עם עומס תעבורה; והשיא יהיה תעדוף לקוח לגלישה ושיחה.

החברות שבהן בחרנו להתמקד, הן אלוט הישראלית (סימול בארה"ב: ALLT) ומולה פרוסרה (Procera Networks, סימול: PKT) האמריקנית.

אלוט עוסקת בפיתוח ושיווק של תוכנות ומוצרים לניהול אופטימיזציה של רשת פס רחב. אלוט היא אחת מהחברות המובילה בתחום ה-DPI, אשר מאפשר למפעילים לנהל ולהבין בצורה טובה יותר את התעבורה הזורמת ברשת. כמו כן, החברה מציעה שירותי ערך מוסף, כגון הגנה נגד דואר זבל ואופטימיזציה של וידאו על גבי הרשת. בנוסף, מוצרי החברה יכולים לספק פרמטרים כגון אנליזה של תעבורת הרשת, תעדוף ברשת ואבטחה.

אלוט זיהתה לפני מספר שנים את ההזדמנות העסקית והצורך בתחום ניהול האופטימיזציה ברשת הסלולר, ומהווה כיום חלוצה מובילה בתחום. בעבר אף היו מספר פרסומים בגין רכישה אפשרית על ידי חברת F5, שרכשה בינתיים את חברת טראפיק; מוצריה של האחרונה, להערכתנו, הם פחות מפותחים מאלו של אלוט, והיא הפכה למתחרה לטווח ארוך.

נציין כי עיקר לקוחותיה של אלוט הן חברות מחוץ לישראל, באירופה, ובשנה החולפת היא גם הודיעה על הכרה בהכנסות ממפעיל אמריקני גדול. ההערכה היא, כי מדובר בווריזון (VZ), וזהו המפעיל השני שעליו הכריזה אלוט בארה"ב.

פרוסרה היא כאמור חברה אמריקנית, הפועלת בתחומים המקבילים לאלוט - ניטור תעבורת נתונים לרשתות סלולר וארגונים גדולים, כגון מוסדות חינוך ומוסדות ממשלתיים, תחת המותג PacketLogic. לחברה שלושה מוצרים בתחום.

פרוסרה דיווחה החודש על רכישת חברת Vineyard הקנדית עבור 28.3 מיליון דולר. מטרת הרכישה היא העמקה של תחום DPI כמוצר נוסף אל הפתרון הכולל של פרוסרה. על פי פרסומי החברה, רכישה זו אמורה להוסיף כ-4-5 מיליון דולר למכירות 2013 ברווח תפעולי של 90%. פרוסרה מעריכה, כי עד שנת 2015 יגדל שוק זה לכ-3 מיליארד דולר, ועל פי נתוניה ב-3 שנים האחרונות נוספו לה כ-30 לקוחות בתחום הסלולר.

שתי החברות סובלות מאותה "בעיה" חיובית - הן משחקות בתחום המתפתח, שאליו מתחילים להיכנס השחקנים הגדולים בתחום (סיסקו, שרכשה את פייקיוב, אלקטל-לוסנט, וכן אריקסון ו-F5). לחלק מהחברות יש קושי בשילוב DPI בתוך הראוטר המקורי, והדבר פוגע במהירות התעבורה ועדיין מצריך את פתרון ה-DPI כחלק נפרד.

בחינת הפרמטרים

אחרי חודש קשה למניית אלוט, מרבית הנתונים מראים עדיפות משמעותית לטובתה. בניגוד להשוואות קודמות שביצענו, הפעם מדובר בשתי חברות צמיחה, העוסקות בצמיחה דרך רכישות והשקעה במחקר ופיתוח, ולכן חסרים חלק ממרכיבי ההשוואה הרגילים, כגון שיעור חוב ותשואת דיבידנד.

רווח למניה: אלוט מציגה רווח למניה של כ-0.35 דולר, שהם 2.5%, לעומת פרוסרה עם 0.29 דולר, שהם 1.63%. בפרמטר זה קיים יתרון לאלוט.

תזרים נקי: גם כאן יתרון לאלוט, עם תזרים של כ-0.45 דולר מול 0.27 דולר בפרוסרה.

שיעור הרווח התפעולי: יתרון לאלוט עם נתון של 10.72% מול 8.9% בפרוסרה.

לסיכום: ההאטה הכלכלית הגלובלית פוגעת בחברות, ומהווה סיכון בעסקי שתי החברות, בשל ירידה בהשקעות של המתפעלים. מאידך, זו גם יכולה להיות נקודת ההזדמנות שלהן, היות שיכולת תמחור מחדש של הלקוחות בזכות העדפה ברשת, יכולה להוות הזדמנות שתצדיק השקעות מחודשות ברשת.

אנו מעריכים, כי בנקודה זו קיים אם כך יתרון לאלוט, שהוכיחה בעבר כי ידעה לזהות את השוק העולה בתחום הסלולר, ולהתאים את הטכנולוגיה שלה לעניין. להערכתנו, מניית אלוט מתומחרת זול ביחס לצמיחה הצפויה, ולכן קיימת העדפה לה ביחס של 65% מול 35% לפרוסרה.

הכותבים הם מנכ"ל קרנות נאמנות אקסלנס ומנהל תחום חו"ל במחלקת ההשקעות. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה

מי תגיע ראשונה
 מי תגיע ראשונה