הערכות בענף: רמי לוי מחפש דרך למכור את פעילות הסלולר

מקורות בענף התקשורת אומרים כי לוי נפגש באחרונה עם נציגי פלאפון, שעל גבי הרשת שלה הוא מתארח, ועלתה האפשרות שפלאפון תרכוש את פעילותו ■ לוי מתקשה לתת תשובה למבצעי החברות החדשות ■ לוי: "אין אמת בדברים"

האם איש העסקים רמי לוי מחפש מוצא מפעילות הסלולר הווירטואלית שלו? מקורות בענף התקשורת אומרים כי לוי נפגש באחרונה עם נציגי פלאפון, שעל גבי הרשת שלה הוא מתארח, ובפגישה עלתה האפשרות שפלאפון תרכוש את פעילותו לנוכח העובדה שהיא נמצאת בנסיגה הולכת ומתמשכת מבחינת היקף הנטישה.

לוי אינו מסוגל לתת תשובה למבצעים האחרונים של גולן טלקום ושל הוט מובייל (49 שקל לחצי שנה), למבצע האחרון של יו-פון (39 שקל ל-4 חודשים) ולמבצע של 012 מובייל (44 שקל לחודש לתקופה של חצי שנה).

לוי נשאר אם אותה חבילה שביסס לפני כמה חודשים - 88 שקל לחודש - ונתוני הניידות מראים בפירוש כי הוא חווה נטישה של לקוחות, גם אם הוא טוען ההיפך - שמספר המצטרפים אליו רק גדל.

ברקע הדברים נזכיר כי לוי צמצם את פעילות הסלולר בסניפים השונים של רשת השיווק שלו, וכיום לא בכל סניף ניתן להצטרף לשירותיו. הוא צמצם את כוח-האדם העוסקת במיזם, ובאופן כללי הפעילות שלו בסלולר מצטמצמת לנוכח החלופות שקמו בשוק.

בדוחות הרבעון השלישי של 2012 דיווח לוי על גיוס של 1,000 מנויים בלבד ועל היקף מנויים כולל של 68,000. בפועל, המספר הולך ויורד, אך עדיין לא פורסמו הדוחות לרבעון הרביעי, ולכן קשה להשוות.

ואולם כאמור, נתוני הניוד מראים כי יותר מנויים נוטשים אותו מאשר מצטרפים אליו בחודשים האחרונים. לכן לא מן הנמנע כי במחיר המתאים, לוי אכן ירצה לצאת מהפעילות.

נזכיר כי לוי קונה שירות מפלאפון מקצה לקצה, ואפילו כרטיסי הסים אינם שלו אלא של פלאפון. למעשה, לוי פועל כמעין משווק של פלאפון תחת מותג שלו; בכל סיטואציה זולת מכירה לפלאפון, יידרש לוי להחליף את כרטיסי הסים לעשרות אלפי מנויים - תרחיש שאינו ריאלי. אי לכך, הצדדים נמצאים במעין חתונה קתולית.

מרמי לוי נמסר כי "אין שמץ של אמת בדברים". פלאפון סירבה להגיב.