לאחר מות הפעוט: משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן

השבוע מת פעוט בן 3 משפעת החזירים - לראשונה בישראל ■ משרד הבריאות: "כדי למנוע הדבקה, חשוב להקפיד על היגיינה ובפרט על רחיצת ידיים, לא ללכת חולים לעבודה, ובפרט לא לשלוח ילד חולה לגן או לבית-הספר. והכי חשוב - החיסון"

לאחר שהשבוע מת פעוט בן 3 משפעת החזירים - לראשונה בישראל, במשרד הבריאות קוראים הבוקר (ה') לציבור להתחסן נגד שפעת. הפעוט מפתח תקווה נמצא שלשום על-ידי אמו ללא רוח חיים אחרי שסבל מחום בערב שלפני מותו.

בגל"צ דווח היום כי הפרופסור רן בליצר, יועץ למשרד הבריאות, הסביר כי "כדי למנוע הדבקה, חשוב להקפיד על היגיינה ובפרט על רחיצת ידיים, לא ללכת חולים לעבודה, ובפרט לא לשלוח ילד חולה לגן או לבית-הספר. והכי חשוב - החיסון כנגד שפעת. זה חיסון יעיל ובטוח, וכל זני השפעת שבודדו השנה בישראל תלויים בחיסון, כך שמי שמתחסן מקנה לעצמו הגנה מאוד משמעותית ממחלה שעלולה לגרום לסיבוכים משמעותיים".

בשבוע האחרון חמישה אנשים נוספים התאשפזו במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי חולים שונים ברחבי הארץ לאחר שנדבקו מהמחלה, שניים מהן עדיין במצב קשה. חשוב להדגיש שהחיסון נגד שפעת כולל גם נוגדן לנגיף של שפעת החזירים, וכל מי שנדבר במחלה החורף לא היה מחוסן.

כזכור, החשש מהתפשטות מגיפה של שפעת החזירים הייתה בשיאה לקראת סוף שנת 2010. בין היתר אושפז אז בבית-החולים רמב"ם בחיפה תושב הצפון בן 36, שסבל מהתקף אסתמה חמור, אך אובחן כסובל שפעת החזירים. באותה תקופה קיבלו 35 צוערים מבית-הספר לקצינים של צה"ל בדרום טיפול מונע נגד שפעת החזירים, זאת לאחר שאובחנו כלוקים במחלה. בעת פעילות חברתית בירושלים אובחנו תסמינים של השפעת, והם הועברו לבדיקות בבית-החולים הדסה עין-כרם.