דיווח: מסוקים הפציצו את חוות הגז באלג'יריה

(עדכון) - שני מסוקים של צבא אלג'יריה תקפו את המתחם בו מוחזקים עשרות בני ערובה בידי טרוריסטים אסלאמיים ועל פי הדיווחים, שני אזרחים יפנים נפגעו ■ עוד דווח כי כ-20 בני ערובה ובהם אזרחים זרים הצליחו לברוח מהמקום

הדרמה באלג'יריה נמשכת: שני מסוקים של הצבא תקפו במתחם הגז בו מוחזקים בני הערובה המערביים על ידי טרוריסטים אסלאמיים - כך מדווחת סוכנות הידיעות ANI במאוריטניה. על פי הדיווח, שני בני ערובה יפנים נפגעו בתקיפה.

לסוכנות הידיעות ANI יש קשרים קרובים עם הארגונים המזוהים עם אל-קעידה, שלקחו אחריות על חטיפת עשרות עובדי חוות הגז באלג'יריה.

מוקדם יותר דיווחה רשת אל ג'זירה שצלפים של הצבא האלג'יראי פתחו בירי לעבר המתחם בו מוחזקים בני הערובה, ממנו נפגעו כמה מהם. במקביל, דווח כי 20 בני ערובה ובהם אזרחים מערביים הצליחו להימלט מהמתחם בו הוחזקו.

החוטפים: מוכנים לנהל מו"מ

מוקדם יותר היום אמרו הקיצונים המוסלמים שמחזיקים בעשרות אזרחים זרים בשדה הגז באלג'יריה שהם מוכנים לפתוח במשא ומתן, בתנאי שכוחות הצבא ייסוגו מהמקום. אחד הטרוריסטים התראיין לרשת אל-ג'זירה ואמר: "אנחנו מוכנים לחילופי שבויים בתמורה לשחרור אנשי אל-קעידה המוחזקים במאלי".

"אנו דורשים שצבא אלג'יריה ייסוג משדה הגז כדי שנוכל להתחיל במשא ומתן", אמר החוטף לרשת הטלוויזיה הערבית. הוא חזר והדגיש כי אנשיו מחזיקים ב-41 שבויים מערביים וסיפר כי צלפים מצבא אלג'יריה יורם ללא הרף על האתר שבו מוחזקים בני הערובה. לטענתו, אזרח יפני נפגע מהירי.

החוטף אף הציג מתווה לפתרון המשבר כשאמר שהוא ושותפיו מוכנים לבצע עסקת חילופי שבויים במסגרתה ישוחררו בני הערובה תמור שחרור אנשי אל-קאעידה שנשבו על ידי הכוחות הצרפתיים במהלך הקרבות במאלי.