"יתד נאמן": נשב עם לפיד אם סמכותו תוגבל להצעת מתכונים

העיתון החרדי יצא במתקפה חריפה נגד יאיר לפיד, החילונים והתרבות החילונית ■ קרא לחרדים להצביע עבור הרשימה המאוחדת של יהדות התורה ואגודת ישראל ■ מאמר המערכת: "ניתן לראות מה טיב יחסם של החילוניים לפרי בטנם"

העיתון החרדי "יתד נאמן" יצא הבוקר (ו') לקרב מאסף חריף לפני הבחירות והקדיש את עיקר תוכנו לקריאה לציבור קוראיו לצאת ולהצביע לרשימה המאוחדת של יהדות התורה ואגודת ישראל. העיתון הגדיר את ההצבעה כ"מערכה" נגד החילוניות והחילונים, "החילוניות של היום השתנתה והיא מנסה לפלוש לתוך חיינו, לתוך שכונותינו, ולכפות עלינו תרבות אנשים חטאים", צוטט בעיתון הרב יעקב אשר, אחד ממועמדי הרשימה לכנסת.

מאמר המערכת של העיתון עסק אף הוא בתקיפת החילונים, המפלגות הלא חרדיות ובעיקר נגד "יש עתיד" של יאיר לפיד. "השאלה והמטרה החילונית היא שהדבר היחידי שיוותר בכוח מפלגה חרדית יהיה הזכות להעלות בכנסת הצעות למתכונים של גפילטע פיש. אכן בתקשורת ניתן היה לראות השבוע, פרשנים, המאמינים בשיא הרצינות שתיתכן קואליציה שתכלול את אגודת ישראל ויש עתיד. על כן הציבור החרדי זקוק הפעם יותר מתמיד לנציגות בהיקף כה חזק שתוכל להעמיד תנאים משלה לאמור, "אנו מוכנים לשבת יחדיו עם לפיד, בתנאי שסמכותו לא תחרוג מהצעת מתכונים מתוך הספר 'פפריקה' של אביו", נכתב.

על פי המאמר, החילונים מזניחים את ילדיהם. "מחד באה התביעה מאת החרדים לשוויון בנטל. מאידך ישנה דרישה להשתלט על מערכת החינוך החרדית, כביכול לטובת תלמידיה, הלא הם בנינו. 'צריך להכשיר אותם לשוק העבדים', הם מלהגים (החילונים - ל"א, ל"ו), 'למען יוכלו להתפרנס לאשרם ורווחתם'. אכן, מהתבוננות על יחסם לבניהם הם - שזוכים אם זוכים כלל ועיקר להיוולד ולחיות חיים סבירים, בתנאי שלא יפריעו להוריהם בחיים ובקריירה - ניתן לראות מה טיב יחסם של החילוניים לפרי בטנם...".

במודעה בעמוד הראשי של העיתון מובא "גילוי דעת", של הרבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה ובו הוא קובע כי "חובה" ללכת להצביע למען "הצלת הדור". על פי דברי הרב כפי שהובאו בעיתון, "מי שנמנע כעת ואינו הולך להצביע ורשימה ג' יהדות התורה, ידע כי קולר כבד של אשמה חמורה מאד תלוי על צווארו ללא שום תירוץ ואמתלא תהי אשר תהי".