שוק החטיפים: מכירות במבה, תפוצ'יפס וביסלי - חצי מיליארד שקל בשנה

שוק החטיפים גלגל ב-2012 כ-928 מיליון שקל * פרינגלס, דובונים ודוריטוס רשמו עלייה דו-ספרתית במכירות; כיפלי נחלש

בזמן ששוק המזון והמשקאות חווה צמיחה מועטה, מכירות החטיפים המלוחים רשמו צמיחה ראויה לציון. על-פי נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מכירות החטיפים בשנה החולפת רשמו צמיחה כספית של 5.1%, לעומת צמיחה של 1.7% בלבד בכלל שוק המזון והמשקאות.

בשנת 2012 הוציא הצרכן הישראלי 928.6 מיליון שקל על רכישת חטיפים, כרבע מהסכום הזה - 230.5 מיליון שקל - הוא הוציא על רכישת המותג במבה של אסם. על שלושת המותגים המובילים - במבה, תפוצ'יפס וביסלי - הוציא הצרכן יותר מחצי מיליארד שקל.

במבה, המוביל את המכירות, זוכה למעמד בלתי מעורער ומכירותיו גבוהות ב-39% מהמותג תפוצ'יפס של שטראוס שהוא השני הנמכר ביותר בשוק עם מכירות של 165.7 מיליון שקל במחירים לצרכן. בניגוד לבמבה, מכירות המותג תפוצ'יפס רשמו עלייה של 8.1%, הגבוה מצמיחת השוק, והמותג מתחזק בנתח השוק.

המותג השלישי הנמכר ביותר בשוק הוא ביסלי, גם הוא של קבוצת אסם, שבדומה לבמבה רשם צמיחה נמוכה יחסית (1.4%) ונתח השוק שלו יורד מ-13.3% ל-12.8%. במחירים לצרכן הסתכמו מכירות הביסלי ב-119.4 מיליון שקל.

עשרת מותגי החטיפים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2011, היו גם עשרת המותגים הנמכרים ביותר בשנת 2012, אם כי המעמד של חלק מהם השתנה: המותגים דובונים ופרינגלס רשמו התחזקות מרשימה ואילו המותג כיפלי של יוניליוור - נחלש.

קבוצת אסם המשיכה להוביל את השוק אם כי מכירות החברה עלו פחות מצמיחת השוק ואסם יורדת בנתח השוק מ-53.1% בשנת 2011 ל-52.3% בשנת 2012.

אסם מחזיקה בארבעה מתוך עשרת המותגים הנמכרים ביותר בשוק: במבה, ביסלי, אפרופו ודובונים. המותג אפרופו רושם צמיחה נמוכה (1.8%), נחלש בנתח השוק אך מצליח לשמור על מקומו החמישי בדירוג עם מכירות של 55.4 מיליון שקל בשנה.

לעומתו, מכירות המותג דובונים צמחו בשנה החולפת ב-18% והוא כבש את המקום השישי כחטיף הנמכר ביותר, תוך שהוא דחק את צ'יטוס של שטראוס למקום השביעי. בשנת 2012 הוציא הצרכן 49.5 מיליון שקל על המותג דובונים, כמיליון שקל יותר מהסכום שהוא הוציא על המותג צ'יטוס.

קבוצת שטראוס חותם את השנה עם עלייה של 8.5% במכירות החטיפים והתחזקות בנתח השוק שלה מ-32% ל-33%. המותג הבולט של שטראוס בעלייה במכירות הוא דוריטוס השומר על מקומו הרביעי בדירוג.

המותג פרינגלס המופץ על-ידי חברת דיפלומט רשם, כאמור, עלייה מרשימה של 24.9% במכירות והוא מחזק את מעמדו כחטיף השמיני הנמכר בשוק.

חברת יוניליוור חתמה את השנה עם היחלשות של 18.2% במכירות ונתח השוק שלה ירד מ-3.9% ל-3% בלבד.