חברת החשמל במגעים עם העובדים להפסקת העיצומים

מחברת החשמל נמסר כי "הנהלת חברת החשמל ונציגי ארגון העובדים פתחו במגעים על מנת לנסות ולהגיע להבנות, טרם פנייה לבית הדין לעבודה"

הנהלת חברת החשמל פתחה במגעים עם ועד העובדים בניסיון להביא להפסקת העיצומים שעליהם הכריז הוועד. בראיון ל"גלובס" לפני עשרה ימים הכריז יו"ר ועד עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי כי "אף מגה-ואט של חשמל פרטי לא יחובר" אם לא יושגו הסכמות קודם לכן עם עובדי חברת החשמל על הרפורמה בחברה.

ביום חמישי האחרון הכריז הוועד כי עובדי החברה יפסיקו לאלתר לבצע עבודות חיבור לרשת של יצרני החשמל הפרטיים ובכלל זה תחנות הכוח הפרטיות והמערכות הסולאריות לייצור חשמל.

הנהלת חברת החשמל הודיעה כי תבקש מבית הדין לעבודה לחייב את העובדים להמשיך בעבודות החיבור אך היום התברר כי ההנהלה חזרה בה מכוונתה מתוך רצון למצות קודם לכן את המו"מ עם העובדים.

להערכת גורמים במשק החשמל חברת החשמל תהיה חשופה לתביעות נזיקיות בהיקף רחב אם לא תחבר בזמן את המערכות הסולאריות ובעיקר את תחנות הכוח הפרטיות. הנפגעת המיידית מהתמשכות העיצומים תהיה תחנת הכוח OPC של החברה לישראל שאמורה להתחיל בהרצה כבר בחודש הבא.

כחצי מיליארד דולר הושקעו בהקמת התחנה במישור רותם, שתהיה בעלת הספק של כ-420 מגה-ואט.

מחברת החשמל נמסר כי "הנהלת חברת החשמל ונציגי ארגון העובדים פתחו במגעים על מנת לנסות ולהגיע להבנות, טרם פנייה לבית הדין לעבודה".