הנהלת אל על דרשה מוועד העובדים לחתום על הסכם סודיות

הנהלת אל על דרשה מנציגי ועד עובדי החברה לחתום על הסכם סודיות לפני תחילת משא ומתן משותף על הסכמי העבודה, אך סורבה ■ יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, אמר ל"גלובס": "הדבר בא לנו בהפתעה"

הנהלת אל על דרשה מנציגי ועד עובדי החברה לחתום על הסכם סודיות לפני תחילת משא ומתן משותף על הסכמי העבודה, אך סורבה.

בישיבה סוערת שהתקיימה אתמול בין הצדדים, ובנוכחותם של יו"ר החברה, עמיקם כהן, והמנכ"ל, אליעזר שקדי, התבקשו העובדים לחתום על הסכם סודיות שימנע מהם להדליף מידע עסקי סודי/תוכנית עסקית שהנהלת החברה ביקשה לחשוף בפניהם במסגרת המשא ומתן שאמור להתקיים מיד אחרי הבחירות, ומתוך כוונה לקדמו. אלא, שכאמור, העובדים סירבו בתוקף לחתום. יצוין כי זה זמן רב שוועד עובדי אל על טוען שהנהלת החברה נוקטת צעדים בניגוד להסכם העבודה הקיבוצי.

יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, אמר ל"גלובס" כי "הדבר בא לנו בהפתעה. לא ידענו שהולכים להחתים אותנו על הסכם סודיות. אנחנו לא רוצים להיות כבולים ולכן החלטנו לא לחתום. אנחנו לא רואים בזה שום צורך". עוד אמר, "ההנהלה רוצה להראות לנו מה מצבה האמיתי של אל על, אבל אותנו זה לא מעניין לצורך המו"מ. לנו יש את דו"ח זליכה שמראה איך נכון להבריא את החברה". (מסקנות הדו"ח שחיבר פרופ' ירון זליכה בהזמנת הועד, קובעות שעל מנת להבריא את החברה על הבעלים, ההנהלה והעובדים לתרום את חלקם לצורך ייעול החברה, כאשר חלקם של הבעלים היא הזרמת הון לחברה. ס.פ). עוד אמר אדרי כי הוא לא חושש שאי חתימה על הסכם סודיות תפגע במו"מ הצפוי להתחיל ביום רביעי שאחרי הבחירות.

אדרי מכחיש טענות של גורמים שונים, לפיהם הסתדרות העובדים עשתה יד אחת עם הנהלת אל על נגד הועד, ולכן לא ששה לאשר לעובדים להכריז על סכסוך עבודה. "ההסתדרות אומנם חושבת שצריך למצות את המו"מ עד הסוף בלי הפרעות ובלי שבירת כלים, אבל אין שחר לדברים האלה. אנחנו מגובים ומלווים על ידי ההסתדרות באופן שוטף ובתום לב".

עוד נודע כי לצורך קיום המשא ומתן עם העובדים, הנהלת אל על שכרה חדר ישיבות במלון כפר המכביה "לצורך קיום מרתון ישיבות מהבוקר עד הערב מחוץ לכותלי החברה בנתב"ג וללא הפרעות מיותרות", נטען.

מאל על נמסר בתגובה: "הנהלת אל על מנהלת בימים אלה דיונים שוטפים עם נציגות העובדים וההסתדרות על חידוש הסכם העבודה וצעדים המתחייבים להתייעלות החברה, זאת לשם הזנקתה וביסוסה במציאות בה חברות תעופה בינ"ל רבות מאוד קורסות או נתונות במשברים חמורים. מעבר לכך החברה אינה מנהלת את יחסיה עם אנשיה מעל דפי העיתון".