"פילנתרופיה לא צריכה להיות סביב נתינת כסף"

פיטר ת'יל, מייסד פייפאל והמשקיע הראשון בפייסבוק, בכנס DLD: "כשאתה תורם או מקים חברה, אתה צריך לחשוב האם אתה עושה משהו שהופך את העולם לטוב יותר"

"למה אנחנו שמים טריליון דולר בפילנתרופיה ועדיין יש לנו בעיות ואתגרים גדולים כמו חינוך לקוי, מחסור במים נקיים או בעיות בריאות? למה הבעיות האלה לא נפתרות? כי אף אחד לא מסתכל עליהן מנקודת מבט של יזם", כך אמר היום נאבין ג'אין, יזם טכנולוגיה ואיש עסקים, במסגרת פאנל פילנתרופיה 3.0 בכנס DLD במינכן, גרמניה. "פילנתרופיה לא צריכה להיות סביב נתינת כסף אלא סביב פתירת בעיות. לכן, צריך לחשוב כמו יזם ולשאול, למשל, מי הקהל שלי וכמה גדול הוא".

גם פיטר ת'יל, מייסד פייפאל והמשקיע הראשון בפייסבוק, התייחס לקשר שבין יזמות לפילנתרופיה ואמר כי "כשאתה תורם או מקים חברה, אתה צריך לחשוב האם אתה עושה משהו שהופך את העולם לטוב יותר. מיזמי הפילנתרופיה החשובים ביותר הם כאלה שבדרך אחרת לא יקבלו מימון. לכן, זה כמו בעסק - אם יש לך רעיון, שגם ככה הרבה אנשים יממשו אותו, אז אין לו הרבה ערך. אבל אם הוא ייחודי, אז הוא חשוב".

ד"ר הוברט בורדה, היו"ר המשותף של כנס DLD, התייחס לרעיון של מתן לקהילה ואמר כי "היזמים הצעירים של היום לא הולכים לשחק גולף, לשתות או להתחיל עם בחורות. הדור החדש של היזמים הדיגיטליים ממציאים רעיונות חדשים שמשנים את הקהילה בצורה שבה אנחנו חיים וחושבים".

כדוגמה לכך סיפר טוני הסייה, מנכ"ל אתר מכירת הנעליים המצליח בעולם Zappos, על פרויקט פילנתרופי חדש יחסית שהוא הוביל בעיר התחתית בלאס וגאס, הרחק מהסטריפ המוכר של בתי הקזינו והמלונות הגדולים.

"הרבה זמן אנחנו רצינו להקים קמפוס חדשני ל-Zappos. הסתכלנו על הקמפוסים הנהדרים של גוגל, אפל ונייקי אבל ראינו שכמה שהם גדולים ונוצצים ויש שם בריכות, מסלולי ריצה וכו', הם מנותקים מהקהילה שבה הם חיים", סיפר הסייה. כך, החליט המנכ"ל הוותיק להשקיע מכספו 350 מיליון דולר בעיר התחתית בלאס וגאס בפרויקט בשם Downtown Vegas כדי לקדם את האזור עם השקעות בחינוך, באמנות, בעסקים קטנים ובסטארט-אפים.