זירת המט"ח: הדולר והאירו איבדו גובה לאחר הבחירות

הדולר היציג נחלש בכ-0.4% לרמה של 3.72 שקלים והאירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.96 שקלים ■ הין נחלש לאור ההכרזה ביפן על הרחבה מוניטארית של הבנק המרכזי

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') תוך התחזקות של השקל מול הדולר והאירו, בעקבות תוצאות הבחירות ועל רקע העליות בבורסה. הדולר היציג נחלש בכ-0.4% לרמה של 3.72 שקלים והאירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.96 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.333 דולר לאירו, ואילו מול הין נסחר ב-88.21 ין לדולר.

המשקיעים במט"ח מגיבים היום לתוצאות הבחירות: הליכוד-ביתנו סופגת מכה כשהרשימה זוכה ל-31 מנדטים בלבד. המנצח הגדול של הבחירות הללו הוא יאיר לפיד, עם 19 מנדטים ל"יש עתיד". העבודה בראשות יחימוביץ' זוכה ל-15 מנדטים בלבד. לאחר ספירה של 99% מהקולות, מסתמן שיוויון בין גוש הימין לשמאל (כל אחד עם 60 מנדטים). (לסיפור המלא)

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, התייחס אתמול בערב לתוצאות מדגמי הבחירות, ואמר כי "משימת הקיצוץ התקציבי הופכת במציאות הפוליטית החדשה ממשימה קשה למשימה קשה מאוד ואילו העלאות מיסים מתרחקות אף יותר. בבוקר שאחרי הבחירות ברור פחות מתמיד מי יהיה שר האוצר החדש וכיצד יצליח ראש הממשלה לרצות את בליל האידואולוגיות של השותפים הקואליציוניים החדשים ולהניע את אישור התקציב לשנתיים הקרובות". (כיצד ישפיעו הבחירות על השוק?)

ובמעבר חד לאירופה, שם דנו אמש שרי האוצר של גוש האירו באופן פעולתו של מנגנון הייצוב האירופי, ה-ESM, ובפרט במנדט המנגנון להלוות אשראי ישירות לבנקים ביבשת, ללא תיווך ממשלתי. עוד במסגרת הפגישה, אישרו השרים מתן סיוע כספי נוסף לממשלת יוון, בהיקף של 9.2 מיליארד אירו (12.3 מיליארד דולר) החודש. (לסיפור המלא)

בוול סטריט, תמשיך סוגיית תקרת החוב להעיב, בעוד הקונגרס צפוי השבוע להצביע על העלה זמנית של התקרה - לכשלושה חודשים. באסיה, נסחרים המדדים בירידות לאחר הכרזת הבנק המרכזי של יפן אתמול כי הציב יעד אינפלציה של 2%, וכי יבצע רכישות אג"ח בהיקף של 13 טריליון ין (145 מיליארד דולר) בחודש, לתקופת זמן בלתי מוגבלת, החל מחודש ינואר 2014 - וזאת, במטרה לעמוד ביעד האינפלציה שהציב. (לסיפור המלא)

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]