עובדי מורגן סטנלי על ני"ע שמכרו: 'שק חרא', 'שואה גרעינית'

ב"ניו-יורק טיימס" התפרסמה כתבה המתארת את ההתרחשויות במורגן סטנלי לפי מסמכים שנחשפו בשבוע שעבר, ואת המידע הפנימי שהיה ברשותם של בנקאי ההשקעות הבכירים, וגם הזוטרים, לפני התפוצצות בועת הסאב-פריים בארה"ב ב-2008

"שואה גרעינית", "שק חרא" ו"התמוטטות סאב-פריים". אלה הם חלק מהביטויים בהם השתמשו עובדים בבית ההשקעות מורגן סטנלי באמצע חודש מארס 2007 כשהם מתייחסים לניירות ערך ששווקו לאחר מכן לבנק סיני וללקוחות נוספים, לפני שהם "עטפו" את המוצרים השונים בשמות "אמיתיים".

ב"ניו-יורק טיימס" התפרסמה כתבה המתארת את ההתרחשויות במורגן סטנלי לפי מסמכים שנחשפו בשבוע שעבר, ואת המידע הפנימי שהיה ברשותם של בנקאי ההשקעות הבכירים, וגם הזוטרים, לפני התפוצצות בועת הסאב-פריים בארה"ב ב-2008 שהובילה לקריסה של ביר סטרנס, ליהמן ברדרס ובתי השקעות אחרים.

משרד המשפטים האמריקני וה-SEC הגישו תביעות נגד מורגן סטנלי, ביחד עם בנק טאוויאני שרכש חלק מניירות הערך, וכך נחשפו המסמכים והביטויים. וכנראה שמדובר רק בקצה הקרחון.

התביעה כוללת ניירות ערך בשווי של כ-500 מיליון דולר ששווקו בחצי הראשון של 2006. ככל הנראה חלק מהעובדים בבית ההשקעות ידעו על מצבו הקשה של שוק הנדל"ן האמריקני ואף החלו להמר נגד ניירות ערך שונים הקשורים לשוק הזה, תוך שהם ממשיכים לשווק אותם ללקוחות במחירים מופקעים.

מנגד, במורגן סטנלי טוענים כי הלקוחות ידעו בדיוק באיזה ניירות ערך מדובר ואת הסיכון שגלום בהשקעה בהם וכי המסמכים הכוללים את ההתכתבות כוללים אמנם "מילים ושפה נמוכה ולא ראויה" אולם "העובד שכתב אותם לא יכל להעריך את מצב השוק ואינו מייצג את מה שקרה באותה תקופה בחברה כולה".