מונטי: "בטוח שרוב האנגלים ירצו להישאר באיחוד האירופי"

ראש ממשלת איטליה בפורום דאבוס: "היום הגישה כלפי איטליה השתנתה והאמון של המשקיעים חזר"

"אני בטוח שאם עושים משאל עם, רוב האנגלים ירצו להישאר באיחוד" - כך אמר היום (ה') מריו מונטי, ראש ממשלת איטליה, בנאומו במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

לדבריו, "האתגרים שאיטליה מתמודדת איתם כעת שונים בתכלית לעומת אלו שהיו ב-14 החודשים האחרונים. היום הגישה כלפי איטליה השתנתה והאמון של המשקיעים חזר. זה פרס עבור אוכלוסיית איטליה שהבינה את הצורך בשינויים. האזרחים הפגינו איתנות ובשלות והם תרמו להתמודדות בזמנים קשים.

"איטליה והאירו הם חלק בלתי נפרד. אני מרגיש כי איטליה פספסה את ההזדמנות שנתן לה האיחוד האירופי כדי לבצע את השינויים המבניים ההכרחיים. איטליה פספסה את ההזדמנות להתקדם ולהשתנות והעדיפה להישאר במקום. בשנה האחרונה ניסינו להפוך את המגמה. יש עוד כברת דרך אבל ההתקדמות ניכרת. ידענו שלא נוכל לפתור את כל הבעיות בשנה ושלא יהיה קל".

ראש ממשלת איטליה הוסיף כי "נכשלנו בזיהוי האלמנט המערכתי במשבר האחרון. כל אחת ואחת מהמדינות חייבת לסדר את הבלגן בביתה אבל ברגע שיש שוק משותף, לא מספיק שכל מדינה עושה את שלה כי יש אלמנט מערכתי".

"המדינות בגוש חייבות להמשיך להתקדם ברפורמות. סוגיית האיזון בין קונסולידציה פיסקלית לבין יצירת צמיחה עומדת במרכז האג'נדה. הכלכלה האירופית אכן עוברת תקופה לא פשוטה אבל מדיניות נכונה יכולה להוציא אותה מהמשבר".

לגארד: "אסור להיות שאננים"

קריסטין לאגרד, מנהלת קרן המטבע הבינלאומית, אמרה בכנס כי "מנענו את הקריסה אבל אסור להיות שאננים. על אירופה לנצל את המומנטום של הרפורמה המבניות. אני מאוד אופטימית לגבי אירופה כי ב-14 החודשים האחרונים קרו הרבה דברים.

"חייבים לחתור ליצירת מקומות עבודה ולשוויון בין המינים. הסקטור הפיננסי חייב להרחיב את השקיפות כלפי הלקוחות, החברה האזרחית ומשלם המסים".

עוד הוסיפה לגארד כי היא "מאוד מקווה שארה''ב תדע למנוע את הטעות ולא להעלות את תקרת החוב.

מדבדב: "מחירי הנפט סבירים"

נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר כי "אנו לא רוצים שמחירי האנרגיה ימשיכו לעלות ולזנק כי זה יקשה על הצמיחה העולמית. אני מניח שמחירי הנפט כעת הם סבירים. לעיתים שואלים מה יקרה לרוסיה כאשר יגמר הנפט, האם היא תקרוס? בוודאי שלא. אכן סקטור האנרגיה הוא חלק משמעותי מהתמ"ג הרוסי אבל הצמיחה הכלכלית הרוסית מבוססת היום על צריכה פרטית".

דאבוס
 דאבוס