בני שטיינמץ חבר לענקית נדל"ן אוסטרית במיזם נדל"ני

BSG Real Estate, זרוע הנדל"ן של שטיינמץ, רכשה נדל"ן יחד עם חברת ההחזקות הפרטית SIGNA ב-1.1 מיליארד אירו

איש העסקים בני שטיינמץ, שעיקר פעילותו הוא בתעשיית הכרייה, מרחיב את פעילות הנדל"ן שלו: זרוע ההשקעות של שטיינמץ בנדל"ן, BSG Real Estate (חלק מקבוצת BSG שבבעלותו), חברה לענקית הנדל"ן האוסטרית SIGNA ברכישת נדל"ן בולטים בגרמניה תמורת 1.1 מיליארד אירו (1.5 מיליארד דולר).

העסקה התבצעה בדצמבר האחרון, ולפי הודעה רשמית של SIGNA, פורטפוליו הנכסים שנרכש כולל 17 בתי כלבו המושכרים לרשת Karstadt, ובהם חנות הכלבו KaDeWe בברלין, שנחשבת לכלבו הגדול ביותר באירופה. המוכרת היא חברה שנקראת Highstreet, מיזם משותף של בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ודויטשה בנק. אלו, מתברר, חיפשו די הרבה זמן קונה לנכסים אלו.

חברת SIGNA הוקמה לפני 13 שנה על ידי רנה בנקו האוסטרי (Rene Benko), והפכה ברבות השנים לאחת מקבוצות הנדל"ן המובילות במרכז אירופה. לחברה יש חמש חטיבות פעילות, ופורטפוליו נכסים ששווה יותר מ-5.5 מיליארד אירו.

בעקבות העסקה, הקימו החברות BSGRE ו-SIGNA מיזם משותף שמטרתו להשקיע בנכסי מקרקעין מובחרים בגרמניה. המיזם הנדל"ני קיבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים באוסטריה בתחילת החודש, והוא יכלול תחת מטרייתו נכסי מקרקעין אחרים ששתי החברות רכשו קודם לכן, ובהם חנות הכלבו Oberpolliger שבמינכן. כעת, שווי הפורטפוליו של המיזם המשותף של שתי החברות עומד על למעלה מ-2 מיליארד אירו.