בעלי בניין בר"ג מתנגדים לתוכנית אפריקה צמוד למגדלי בסר

התוכנית כוללת בניית 3 מגדלי מגורים בני 43, 97 ו-16 קומות - ובסך הכל 383 דירות

בעלי בניין ברחוב בן גוריון 8 ברמת גן הגישו לאחרונה התנגדות לתוכנית להקמת שלושה מגדלים בני 16-43 קומות במתחם הצלע בעיר, שהופקדה להתנגדויות ע"י הועדה המחוזית לתכנון ובנייה באוקטובר האחרון.

מדובר בתוכנית שיזמו החברות אפריקה ישראל (51%), בוני התיכון (26%) והחברה הזרה רואב ישראל (23%), על קרקע בת 15 דונם, הממוקמת דרומית מערבית למגדלי בסר ברמת גן, סמוך לרחובות הצלע ובן גוריון. את הקרקע רכשו החברות ב-2007 מבעלים פרטיים ומאז קידמו עליה תוכנית חדשה המשנה את ייעוד הקרקע מתעשייה למגורים.

התוכנית שהופקדה כוללת שני מתחמים שאינם צמודים עליהם מתוכננים 3 מגדלי מגורים בני 43, 97 ו-16 קומות, ובסך הכל 383 דירות. זאת בנוסף למתקני טיהור והתפלת מים שיוקמו ברחוב בן גוריון 4-6.

"תוצאה עגומה"

בהתנגדות שהוגשה לתוכנית באמצעות עו"ד אלון סמואל ממשרד יוסף סמואל ושות', הנתמכת בחוות דעתו של שמאי המקרקעין והמהנדס גיל וינלס נטען כי למתקני טיהור והתפלת המים יש השלכות אקולוגיות ובריאותיות על בני האדם המצויים בסביבה, בין היתר בשל ייצור מוגבר של מזהמים, ורעשים מטרידים שיווצרו במתחם.

עוד נטען כי התכנון הלקוי של התוכנית יביא לכך שבניין המתנגדים יוקף במגדלים גבוהים ויהווה מובלעת תכנונית פגומה עם זכויות בניה נחותות מהחלקות שסביב לה. לטענת המתנגדים בעוד ליזמי התוכנית ניתנות זכויות בנייה בהיקף של 630% מעל הקרקע, הרי שלבניין המתנגדים אחוזי בנייה בהיקף של 260% בלבד.

"מדובר באי צדק חלוקתי הזועק לשמים, באפליה מובהקת והעדפה פסולה של יזמי התוכנית ובעלי חלקות שנכללו בה על פני המתנגדים תוך התעלמות מהחובה החלה על רשות לחלוקה צודקת והקצאה שווה של משאבים ציבוריים המצויים באחריותה". לטענת המתנגדים, "זו התוצאה העגומה של תכנון נקודתי פסול, תכנון בשיטת טלאי על טלאי שאינו מביא בחשבון לא את ההיבטים האדריכליים של הסביבה כולה, לא את החלוקה הצודקת של אחוזי הבנייה בין בעלי הנכסים בסביבה ולא את המרקם התכנוני הראוי והאחיד שכל מתכנן מתחיל היה שואף ליצור".

בנוסף טוענים המתנגדים כי התוכנית שהופקדה קובעת כי ברדיוס של 10 מטרים מבאר המים תיאסר הבנייה, תוך שהיא מתעלמת מהעובדה כי בניין המתנגדים מצוי בטווח זה. עוד נטען כי התוכנית במתכונתה הנוכחית תיצור כאוס תחבורתי לאחר שכבר היום מורגשים עומסי תנועה וחניה בגלל הקמתם של מגדלי בסר ומגדל פייר ברחוב אבא הלל, ועל כן יש לפסול אותה. לטענתם התוכנית תגרום לפגיעה אנושה בסטטוס הבניין שבבעלותם ביחס לבניינים שבסביבה.

מעיריית רמת גן נמסר: "מדובר בתוכנית שמטרתה לסלק מפגעי אזור תעשייה ישן מאוד, הכולל תעשיות מזהמות, כגון בית חרושת רייכרט למוצרי מלט, בית חרושת מלטיה למרצפות, מוסך מודיעין גדול ורב השנים וכן מוסך נוסף, ובמקומם לבנות שני מגדלי מגורים בני 37 ו-43 קומות ובהם 303 דירות וכן מגדל מעונות סטודנטים בבעלות העירייה בן 16 קומות ובו 80 דירות. התוכנית מטופלת על ידי מוסדות התכנון למעלה מ- 15 שנים". מהיזמים חברת אפריקה ישראל מגורים וחברת בוני התיכון נמסר כי "החברות תלמדנה את ההתנגדות שהוגשה בעניין מתחם הצלע ותשובתה תינתן בדיון שיתקיים בנושא בוועדה המחוזית".