"48% מהישראלים לא יצאו לנופש בגלל המחיר הגבוה"

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר: "המשרד הגיע למסקנה כי ליזמים חדשים לא תהיה בעיה לקבל מימון מהבנקים אם התוכניות העסקיות שיציגו יהיו מספקות"

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר, גילה היום (ב') בכנס הרצליה כי המשרד החליט להשמיט מדוח הוועדה להוזלת הנופש בישראל את הסעיף המבטיח רשת ביטחון כלכלית ליזמים בתחום המלונאות כחלק מהתוכנית לעידוד בניית בתי-מלון חדשים בישראל, למרות שזו אושרה בממשלה כחלק ממסקנות הוועדה כולה.

מתן רשת ביטחון ליזמים חדשים בתחום המלונאות נועדה להבטיח הקלות והטבות ליזמים בתחום לאחר אירועים גיאופוליטיים שמובילים לפגיעה משמעותית בנפח הפעילות של ענף המלונאות בישראל, זאת במטרה להבטיח את המשך פעילותם נוכח הקשיים להשגת מימון מהגורמים הרלוונטיים.

לדברי בר-ניר, "משרד התיירות הגיע למסקנה כי ליזמים חדשים לא תהיה בעיה לקבל מימון מהבנקים, אם התוכניות העסקיות שיציגו יהיו מספקות", אמר בר-ניר, שהציג את מסקנות הוועדה בראשה עמד.

"48% מהישראלים לא יצאו לנופש בגלל המחיר הגבוה", אמר בר-נירץ "מצאנו שעלות הנופש בארץ יקרה לעומת מדינות אחרות ב-OECD. סיטונאים רבים בעולם הבטיחו להביא ארצה תיירים רבים אם רק נצליח להוזיל את המחירים".

כזכור, חלק ממסקנות הוועדה עסק בהפחתת הרגולציה שגובה מחיר גבוה מהמלונות - מחיר שמגולגל על האורחים. "הדרך להפחתה בארנונה עוד ארוכה," צינן בר-ניר את ההתלהבות.

עוד לדבריו, "מפגישות שערכתי לצורך מסקנות הוועדה עם משרדי הממשלה השונים, ראיתי שרובם לא מבינים מדוע יש להפחית ברגולציה בישראל, בעוד במדינות אחרות לא נוהגים בדרך הזאת. עם זאת, אני יכול לומר שהרגולטורים בישראל במצב של השתפרות".

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות, אמר בתגובה לדברי בר-ניר כי "רשת ביטחון היא הגורם המשמעותי ביותר לעידוד יזמים להשקעה במלונות ובתיירות, ולכן ביטולה משמשת להרתעת משקיעים פוטנציאליים. גם מלונות שעוברים תקופה קשה לא יוצאים לפעילות, ולכן רשת הביטחון תעזור להם לשרוד".