בחברת החשמל מאמצים את יוזמת "יום שני ללא בשר"

מיקי חיימוביץ': "השוק המוסדי מייצג את אחד מהיעדים של יוזמת 'יום שני ללא בשר', וזהו צעד חשוב עבורנו"

בחברת החשמל מאמצים את יוזמת "יום שני ללא בשר". אתמול (ב') השיקה מיקי חיימוביץ' בבנין המשרדים הראשי של חברת החשמל בחיפה את MEATLESS MONDAY - יוזמה שנועדה להפחית את צריכת הבשר במטרה למזער נזקים בריאותיים מצריכה מוגברת של מזון מן החי ולצמצם נזקים סביבתיים של פליטת גזי חממה הנגרמים כתוצאה ממנה.

איקה יכין, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל: "חברת החשמל נמנית על המעסיקות הגדולות במשק ומובילה בתחום בטיחות ובריאות העובד. החברה מצטרפת לתכנית במטרה להגביר את המודעות לתזונה בריאה, מטרה המשתלבת גם במדיניות החברה לפיתוח בר קיימא".

ימי שני ללא בשר היא יוזמה בינלאומית, אותה מובילה בארץ מיקי חיימוביץ', שנועדה להפחית את צריכת הבשר במטרה לצמצם נזקים סביבתיים וכן נזקים בריאותיים הנגרמים מצריכה מוגברת של מזון מן החי. היוזמה פועלת בחסות ארגון "חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל.

במסגרת היוזמה מקדמת חיימוביץ', הטמעת ימי שני ללא בשר בקרב הציבור הישראלי: במשקי הבית, מקומות העבודה, מסעדות, רשויות מקומיות, בתי ספר, בתי חולים ואוניברסיטאות .

בסקר שנערך לקראת השקת היוזמה אמרו 43% מהנשאלים שהם מעוניינים להפחית את צריכת הבשר שלהם יום אחד בשבוע. כיום משק החי אחראי ל-18% מכלל פליטות גזי החממה בעולם, יותר מפליטות גזי החממה של תחבורה. לצורך השוואה, יום ללא בשר בישראל שווה ערך להורדת יותר מחצי מיליון מכוניות פרטיות מהכביש לצמיתות. בהיבט הבריאותי, מחלות לב הן גורם התמותה השני בישראל אחרי סרטן , כאשר אחד הגורמים למחלות אלה הוא כולסטרול גבוה, השמנת יתר כתוצאה מצריכה מוגברת של חלבון ושומן מן החי והעדפתו על פני סיבים תזונתיים.

"השוק המוסדי מייצג את אחד מהיעדים של יוזמת 'יום שני ללא בשר', וזהו צעד חשוב עבורנו . אני שמחה שפגשנו שותף שהתגייס בצורה כזו לנסיון להביא לשינוי , גם בבריאות וגם בסביבה. " אמרה חיימוביץ'.