פרידמן חכשורי תשיב שטחים שלקחה בניגוד לדין

את התביעה הגישו יותר מ-200 בעלי זכויות במתחם בן 6 בניינים ברחובות בלבן - הדיירים רכשו את הדירות ב-1994-1996 ועד היום טרם נרשמו זכויות התובעים כבעלי דירות

חברת פרידמן חכשורי תיאלץ להשיב שטחים משותפים לבעלות הדיירים במתחם "בנייני הגפן" שהקימה בראשל"צ, כך קבע לאחרונה סגן נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקוה, אברהם יעקב. ההחלטה ניתנה במסגרת הליך משפטי שניהלו בעלי הדירות במתחם נגד החברה, לאחר שזו לא דאגה לרישום הבעלות בדירות על שמם של הרוכשים, בניגוד לדין.

את התביעה הגישו יותר מ-200 בעלי זכויות במתחם בן 6 בניינים ברחובות בלבן, יעקובסון וצבי פרנק בראשל"צ באמצעות עו"ד אלדר אדטו. מפסק הדין עולה כי הדיירים רכשו את הדירות ב-1994-1996 ועד היום טרם נרשמו זכויות התובעים כבעלי דירות.

לאחרונה ובהתאם להוראת בית המשפט, הועבר לתובעים תשריט בית משותף של הנכס. לטענתם הם גילו כי החברה ביקשה לרשום על שמה חניות ומחסנים המהווים חלק מהרכוש המשותף, שהוציאה מרשות הדיירים. "לתדהמתם הרבה של הנתבעים נתגלה לראשונה כי הפרטים המצוינים בתשריט שונים בתכלית מהמוסכם, שלפיו יותר מ-700 מ"ר הוצאו מזכויות התובעים".

בתביעה דרשו התובעים מביהמ"ש להורות לחברה להעביר את זכות הבעלות על שמם ולהורות כי הרכוש המשותף הוא של כל הדיירים. בפסק הדין ציין יעקב כי "על-פי החוק, המבקש להוציא חלקים מן הרכוש המשותף חייב לציין את הדברים במפורש תוך שהוא מפרט מהם אותם חלקים ומה שיעורם מתוך הרכוש המשותף. במקרה זה החברה לא עשתה כנדרש, לא במפרט ולא בחוזה המכר". בנוסף נימק יעקב כי החברה ציינה באופן כללי "חלקים מהרכוש המשותף" או "חניות" או "מחסנים" מבלי לציין את שיעורם וחלקם המדויק ברכוש המשותף וכן את זיהוים במדויק, על מנת שרוכשי הדירות יוכלו לכלכל צעדיהם בתבונה.

החברה טענה כי בשעה שהדיירים ערכו את חוזה המכר הוסבר להם עניין זה במפורש ובמפורט.

יעקב קבע כי המחסנים והחניות באותו מתחם בניינים הוא חלק מן הרכוש המשותף ושייך לכלל הדיירים. החברה אף חויבה בתשלום הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל. סוגיית רישום הדירות על שם הבעלים עדיין מתנהלת בביהמ"ש.