מנכ"ל חברת החשמל: "לא יכולים להיענות לדרישות העובדים"

בתום הדיון שהתקיים בבית הדין לעבודה סוכם כי הצדדים יקיימו ביניהם הידברות בנושאים בגינם ננקטים העיצומים, וככל שלא יושגו הסכמות שיביאו להסרת העיצומים, יתקיים דיון נוסף בפני בית הדין, בב-12 בפברואר, בו תיטול חלק המדינה

בהתאם להחלטת בית הדין לעבודה התקיימו היום (ב') פגישות בין הנהלת חברת החשמל לבין ראשי ארגון העובדים. במסגרת זו גילו ראשי ארגון העובדים נכונות עקרונית להסיר את העיצומים הננקטים, כנגד התחייבות הנהלת החברה לפיה לא יבוצעו צעדים נוספים שמשמעותם יישום בפועל של השינוי המבני במשק החשמל, כל עוד לא יושגו סיכומים בנוגע לזכויות עובדי החברה אגב השינוי המבני.

זאת לאחר שב-27 בינואר פנתה חברת החשמל לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בבקשה למתן סעדים זמניים כנגד עיצומים הננקטים על-ידי ארגון העובדים. במסגרת העיצומים הננקטים מסרב ארגון העובדים לחבר את תחנת הכוח הפרטית במישור רותם (OPC) לרשת החשמל, ומונע את יישום החלטת הרשות לשירותים ציבוריים - בנוגע להסדרת פעולתם של יצרני חשמל באמצעות מערכות פוטו וולטאיות.

"נוכח העובדה שחברת החשמל מחויבת ליישם את הנחיות הרגולטורים השונים ולפעול בהתאם לחובותיה על-פי דין, עם ובלי קשר ליישום השינוי המבני במשק החשמל, ונוכח העובדה שהליך המשא-ומתן בא לכדי מיצוי הנושא, אנו נדרשים להשיב את העניין לדיון בבית הדין", אמר מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן.

עוד הוסיף גליקמן כי הוא רואה חשיבות גדולה בישום הרפורמה במשק החשמל בהקדם.

במסגרת ההליך המתקיים בבית הדין לעבודה העלה ארגון העובדים טענות, לפיהן החלטות שונות אותן נדרשת חברת החשמל ליישם - בהתאם להנחיות הרשות לשירותים ציבוריים- חשמל וגופים רגולטורים נוספים, וכפועל יוצא מחובותיה בהתאם להוראות חוק משק החשמל - מהוות יישום בפועל של שינוי מבני במשק החשמל, ויש בהן משום פגיעה (בכוח או בפועל) בזכויות עובדי החברה.

בתום הדיון שהתקיים בבית הדין לעבודה סוכם, בהתאם להמלצתו של בית הדין, כי הצדדים יקיימו ביניהם הידברות בנושאים בגינם ננקטים העיצומים, וככל שלא יושגו הסכמות שיביאו להסרת העיצומים, יתקיים דיון נוסף בפני בית הדין ב-12 בפברואר, בו תיטול חלק המדינה, שאף תוכל להגיש תצהיר מטעמה טרם קיומו של הדיון.

עוד נקבע כי במסגרת הליך שיתקיים בהמשך בבית הדין יפרסו הצדדים את כלל טיעוניהם בנוגע לשינוי המבני במשק החשמל, יישומו והשלכותיו על זכויות עובדי החברה.