הספורטאי הכי שנוא באמריקה: ניחוש אחד

ההתוודות אצל אופרה לא עזרה ללאנס ארמסטרונג, שמוביל בסקר השנתי המקיף של חברת נילסן; גם טייגר וודס וקובי בראיינט ברשימה; לברון ג'יימס דווקא בחוץ

הווידוי של לאנס ארמסטרונג אצל אופרה ווינפרי בעניין פרשיות הסמים, לא סידר לו בינתיים מחילה בקרב הציבור האמריקאי. בסקר מקיף משותף של חברות המחקר E-Poll ונילסן שבדק מי הם הספורטאים הכי פחות אהובים בארה"ב, תופס רוכב האופניים את המקום הראשון.

"הראיון של ארמסטרונג אצל אופרה ווינפרי פגע בו, הוא יצא ממנו מנופח, יהיר, ואחד שלא ניתן לסלוח לו", צוטט ב"פורבס" סטפן מאסטר, סגן נשיא לענייני ספורט בחברת נילסן.

במקום השני מדורג כוכב הפוטבול של אוניברסיטת נוטרה דאם, מונטי טיאו. בעוד שהחטא של לאנס ארמסטרונג היה שקרים של שנים על שימוש בחומרים אסורים במהלך זכיותיו בטור דה פראנס, גם טיאו נתפס על חם בשקרים שהפכו אותו לקונצנזוס שלילי בקרב הציבור האמריקאי: טיאו הציג בפני התקשורת האמריקאית סיפור על טרגדיה אישית שפקדה אותו בתוך מספר שעות - מותה של סבתו ומותה ממחלת סרטן של חברתו בת ה-22. הציבור האמריקאי התאהב בגיבור שזמן קצר לאחר הטרגדיה הכפולה עלה למגרש והוביל את קבוצתו לניצחון. מאוחר יותר התברר כי טיאו בדה מסכת של שקרים שמעולם לא התרחשו.

טייגר וודס שמאז פרשיית הבגידות שלו תפס את ראש הרשימה של הספורטאים השנואים, מדורג הפעם רק במקום השלישי. עוד ברשימה: שני שחקנים של לוס אנג'לס לייקרס - מטה וורלד פיס במקום החמישי, וקובי בראיינט במקום ה-9. הנציגות הגדולה ביותר היא לשחקני פוטבול - ארבעה מתוך 10 השחקנים ברשימה. עוד פרט מעניין שעולה מהרשימה הוא היעדרותו של לברון ג'יימס, שעם האליפות במיאמי השלים כנראה עם הציבור האמריקאי, אחרי שבשנה שעברה דורג במקום השישי.

10 הספורטאים הכי שנואים בארה"ב:

1. לאנס ארמסטרונג (אופניים)
2. מונטי טיאו (פוטבול, אוניברסיטת נוטרה דאם)
3. טייגר וודס (גולף)
4. ג'אי קאטלר (פוטבול, שיקגו ברס)
5. מטה וורלד פיס (כדורסל, לוס אנג'לס לייקרס)
6. אלכס רודריגז (בייסבול, ניו יורק יאנקיז)
7. מייקל ויק (פוטבול, פילדלפיה איגלס)
8. קורט בוש (נאסקר)
9. קובי בראיינט (כדורסל, לוס אנג'לס לייקרס)
10. טוני רומו (פוטבול, דאלאס קאובויז)