קב' לוישנטיין ביטלה הסכם לפרויקט משרדים בת"א

עסקת הקומבינציה נחתמה במארס 2011 עם משפחת כדורי, בעלת מגרש ברחוב המסגר 32 פינת יצחק שדה ■ קבוצת לוישנטיין התכוונה להקים במקום פרויקט משרדים

האם היצף שטחי המשרדים המתוכננים ברחוב המסגר בתל אביב נותן אותותיו על שוק הנדל"ן המניב באזור? ל"גלובס" נודע כי קבוצת לוינשטיין, בניהולו של שאולי לוטן, ביטלה לאחרונה עסקת קומבינציה שעליה חתמה במארס 2011 עם משפחת כדורי, בעלת מגרש ברחוב המסגר 32 פינת יצחק שדה, לצורך הקמת פרויקט משרדים.

מדובר במגרש בשטח 3.15 דונם, שעליו נמצא כיום מבנה חד קומתי שמאוכלס על ידי סוכנות רכב ונמצא בבעלות חברת בני נעים כדורי מקבוצת "המאגר" יבואני חלקי חילוף לרכב. על פי תוכנית בניין עיר ישנה החלה על המגרש, ניתן להקים עליו בניין משרדים ומסחר בן חמש קומות ו-8,500 מ"ר, מעל ארבע קומות מרתפי חניה.

אלא שהחברה הודיעה סמוך לחתימה על ההסכם כי היא צופה שבהתאם למדיניות עיריית תל אביב, ניתן יהיה להגדיל את זכויות הבנייה במקום, כך ששטח הבניין יגדל ל-17 אלף מ"ר ברוטו. זאת בדומה למתחם בנייני משרדים המתוכנן ממול במתחם חסן ערפה, שבו מתוכננים 14 מגדלי משרדים בשילוב מסחר ומגורים, ומשווקים נכון להיום כשלושה מהם בין היתר על קבוצת רכישה שמארגנת חני הורוביץ, ועל ידי החברה הקבלנית שבת משה.

סמוך לחתימה על ההסכם הודיעה קבוצת לוינשטיין כי היא צופה שעלויות הקמת הפרויקט יסתכמו ב-123 מיליון שקל, וכי היא תגרוף רווח של 10% ממימושו. בחברה נימקו היום את ביטול ההסכם באי קיום תנאי מתלה בהסכם ובכך שלא הושגה הסכמה בין הצדדים. בנוסף ציינו כי לא נגרם חברה הפסד משמעותי כתוצאה מהביטול.