הטוטו יעביר לבית"ר ירושלים 200 אלף שקל למלחמה בגזענות

זאת לאור בקשת שרת הספורט לימור לבנת ■ כתבי אישום הוגשו נגד 4 אוהדי בית"ר בגין התבטאויות גזעניות

שרת הספורט לימור לבנת הודיעה היום (ה') כי תדאג לתקצב את בית"ר ירושלים באופן מיוחד למען המאבק באלימות ובגזענות, לקראת המשחק ביום ראשון של הקבוצה מול בני סכנין. לבקשת לבנת, יעביר הטוטו לקבוצה סכום של כ-200 אלף שקל כדי לסייע לה בפעילות נגד גילויי האלימות והגזענות, שפרצו לאחרונה בקרב קבוצה מסוימת של אוהדי המועדון, על רקע צירופם של שני השחקנים הצ'צ'נים-מוסלמים, סדאייב וקדאייב.

במקביל, נענה השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לבקשת לבנת, והתחייב להנחות את המשטרה להקל באופן משמעותי על הקבוצה בהוצאות השיטור והאבטחה במשחק הטעון ביום ראשון מול סכנין, ובמשחקים הבאים שבהם תידרש היערכות מיוחדת. אהרונוביץ' נעתר לבקשה וינחה את המשטרה להקל באופן משמעותי בהוצאות השיטור והאבטחה של הקבוצה.

כפי שפורסם השבוע ב"גלובספורט", עלויות האבטחה של בית"ר למשחק מול סכנין מוערכות ב-360 אלף שקל.

בתוך כך, פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד בריג'יט ויטאלי, הגישה היום לבית משפט השלום בעיר שני כתבי אישום נגד 4 אוהדי בית"ר בגין התבטאויות גזעניות בשני אירועים שונים: כתב אישום אחד הוגש נגד 3 אוהדים - מנשה אליהו מני, ליאור שמעון דנינו ואוהד נוסף, תושבי חולון וירושלים, בני 24, 22 ו-23.

על-פי עובדות כתב האישום, ב- 26.1.13, במהלך המשחק בין בית"ר ובני יהודה, ביקשו הנאשמים להתנגד לכוונה להביא לבית"ר שני שחקנים זרים מצ'צ'ניה ממוצא מוסלמי. במהלך המשחק קראו הנאשמים קריאות "מוות לערבים". מנשה אליהו מני גם קרא "שיישרף לכם הכפר".

כתב אישום שני הוגש נגד אוהד הקבוצה, תושב ירושלים בן 23. על פי עובדות כתב האישום, ב-31.1.13, הגיע הנאשם למגרש הכדורגל בבית וגן, כאשר באותה שעה נערך אימון של שחקני בית"ר. אימון זה היה האימון הראשון בהשתתפות שני השחקנים הזרים מצ'צ'ניה שהצטרפו לקבוצה. עם תחילת האימון, הגיעו למגרש כ-20 עד 30 אוהדים, שהתנגדו להצטרפותם של השחקנים החדשים בשל מוצאם, ולאורך כל האימון, קראו קריאות גנאי נגד הבעלים של הקבוצה, יו"ר הקבוצה, מאמן הקבוצה והשחקנים החדשים.

הנאשם, שהיה בין האוהדים שהגיעו לאימון, הגיע למגרש על מנת להתנגד להצטרפותם של השחקנים החדשים, כשהוא לבוש בחולצה אשר עליה כתוב "L.F מוחמד מת 100% אנטי", וכן מצוירת על חולצתו קריקטורה בעלת מאפיינים גזעניים. בנוסף, הניף הנאשם שלט שעליו התנוססה תמונה של נדאללה, שחקן עבר של הקבוצה, ממוצא מוסלמי, שצוטט מתוך ראיון בעבר בו אמר - "לא מציע למוסלמי להגיע לבית"ר, הקיצונים לא ישתנו".