רשימת החוזים המלאה: המצטרפים החדשים למכבי והפועל ת"א

"גלובספורט" חושף את החוזים המלאים והמדויקים של 10 השחקנים שצירפו התל-אביביות בחלון ההעברות של ינואר ■ בכירי המרוויחים: זהבי ואלמוג כהן

דרבי מרתק שעשוי לזרוק את הפועל ת"א למרחק בלתי מחיק מהפסגה, ולתת למכבי ת"א דחיפה נוספת בדרך לאליפות הראשונה שלה מזה עשור, יתקיים מחר (ב', 20:50) בבלומפילד. אבל חוץ מהקרב על התואר והמתח הטבעי הנלווה לכל המאבקים בין שתי היריבות המרות, הפעם הצהובים והאדומים סיפקו יופי של אקשן גם בעולמות של הפקסים, הסוכנים, והדד-ליין של חלון ההעברות.

בניגוד למכבי חיפה שהחתימה רק שחקן אחד, לא מאוד משמעותי, במהלך חלון ההעברות החורפי שנסגר בשבוע שעבר (דניאל הייבר בן ה-19), בהפועל ת"א צירפו לא פחות משישה שחקנים חדשים, כשגם במכבי לא נחו והביאו ארבעה שחקני רכש מהניילונים.

יחד עם חלון ההעברות הקייצי, מכבי מסיימת את עונת 2012/13 עם צירוף של 10 שחקני רכש חדשים. בהפועל הכמות עומדת על לא פחות מ-16 שחקנים (!).

עד כמה מוכנות שתי התל-אביביות להכניס את היד לכיס במהלך ינואר, אפשר ללמוד מנתוני שכרם עד תום העונה הנוכחית של השחקנים החדשים, שהגיעו לידי "גלובספורט". החוזים שמוצגים הם בברוטו, והם מתחלקים לשכר בסיס ולהגעה ליעדים (צבירת נקודות, אליפות, גביע, העפלה לאירופה וכו'). בנוסף, לכל שחקן הסכם אחר לחלוטין - חלק מהשחקנים העדיפו כסף בטוח בכיס ללא מענקי אליפות או גביע, אצל חלקם מלבד שכר יש גם הוצאות מחייה נלוות (רכב, דירה ואש"ל).

***

מבלי להמעיט בערכו של תומר חנצ'ינסקי שהגיע מקבוצת אורברו מהליגה השבדית או של ניר נחום מבני יהודה, שתי ההחתמות הכי נוצצות ומסקרנות שהביאו לכאן התל-אביביות בחלון הן ערן זהבי בצד הצהוב, האקס המאוד מיתולוגי של האדומים; ואלמוג כהן מהצד השני, דווקא ליגיונר מצליח שרשם 58 הופעות בבונדסליגה בשנתיים וחצי האחרונות. בניגוד לפרסומים שונים מסוף השבוע, העסקאות לא היו דומות כלל מבחינת ההיקפים הכספיים שלהן.

אלמוג כהן, שהושאל להפועל בחינם לארבעת החודשים הקרובים מנירנברג, יקבל בוולפסון שכר פיקס של מיליון שקל ברוטו (ללא "פרמיות" - מענקים בגין נקודות ליגה), וייהנה מבונוסים בסך 400 אלף שקל אם הפועל תזכה באליפות וגביע המדינה העונה (200 אלף שקל מענק גביע, 200 אלף אליפות). כך ששכר הברוטו שלו עד תום העונה הנוכחית יסתכם מקסימום ב-1.4 מיליון שקל. לא רע עבור ארבעה חודשי עבודה.

בחוזה של אלמוג כהן יש עוד סעיף מעניין: למרות שיחזור בעונה הבאה לגרמניה, החוזה בהפועל ת"א מבטיח לו עוד 200 אלף שקל אם הקבוצה תגיע למוקדמות הליגה האירופית, או 250 אלף שקל אם תעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית. אם הפועל בטעות תזכה השנה באליפות ותעפיל בעונה הבאה לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, הבונוס האירופי של אלמוג יסתכם ב-370 אלף אלף שקל. ריאלי? בכל 4 העונות האחרונות הצליחה הפועל לעלות לשלבי הבתים באירופה (פעם אחת לאלופות ושלוש פעמים לליגה האירופית), מה שנותן לקשר האחורי בן ה-24, יחד עם הבונוסים האחרים שלו, סיכוי נהדר להרוויח יותר מאותם מיליון שקל שכבר הבטיח לעצמו מעשית השנה.

***

עסקת הבאתו של ערן זהבי למכבי ת"א מראה שוב את המאזן הבלתי אפשרי של חיים רמון ושותפיו, מול הכיסים העמוקים של מיטש גולדהאר. כדי להביא את זהבי לצד הצהוב התחייב גולדהאר על חוזה מקסימום של 1.8 מיליון שקל - ובמלים אחרות, ממוצע של 450 אלף שקל בחודש ברוטו אליהם יוכל זהבי להגיע עד תום העונה. הסכומים מחולקים באופן הבא: 1.35 מיליון שקל שכר בסיס, 270 אלף שקל פרמיות על נקודות, 140 אלף עבור אליפות ו-70 אלף לגביע, ובנוסף גם הוצאות מחייה נלוות (רכב, שכר דירה ואש"ל) בסך 20 אלף שקל (לאלמוג כהן לא קיימות הוצאות מחייה נלוות בחוזה). כמו כן, יש לזכור שבעוד שהפועל תיפרד מכהן כבר בקיץ הקרוב, הרי שעסקת זהבי כוללת חוזה כבד ל-3.5 שנים שקיבל הקשר, ובנוסף מכבי גם נושאת בעלויות רכישת כרטיס השחקן שלו מפאלרמו המוערכות ביותר מ-1.2 מיליון שקל.

שחקן נוסף שיחזיק חוזה כבד מאוד העונה הוא החלוץ ראדה פריצה מרוזנבורג, בעיקר לאור העובדה שמדובר בשחקן זר עם עלות מס נמוכה (25% מס מקסימלי). פריצה זכה מגולדהאר לשכר מקסימום בסך 1.34 מיליון שקל, כאשר מתוך זה שכר בסיס של 670 אלף שקל ועוד מענק חתימה בסך 150 אלף שקל.

הרכש של התל אביביות בחלון החורפי
 הרכש של התל אביביות בחלון החורפי

***

ההחלטה של מכבי ת"א בינואר הזה להחתים את תומר חנצ'ינסקי ספגה לא מעט חיצים, עוד לפני שאניימה עלה על הטיסה לאפריקה וברק לוי החל לככב בשער.

"למה מכבי צריכה שוער שלישי מהליגה השבדית?", היתה רוח הדברים. אבל בהתחשב בכסף הקטן שהולך להרוויח חנצ'ינסקי בקרית שלום, דווקא נדמה שמכבי לקחה הימור מחושב. הכדורגלן הישראלי-קנדי יקבל שכר בסיס של 20 אלף שקל בלבד עד סוף העונה, לא סיפור גדול עבור איל הסמארט-סנטרים גולדהאר. ובנוסף פרמיות בשווי כולל של 250 אלף שקל, אותן כנראה כבר לא יראה ממקומו ביציע.

גם בהפועל ת"א הוחתמו שלושה שחקנים תמורת כסף קטן - הרוש, נחום וטיאגו קוסטה, כאשר עלות השכר המקסימלית של כך אחד מהם עד תום העונה מסתכמת בכ-250 אלף שקל.