בלב הרצליה: מגרש למכירה בהליך פירוק שיתוף

המכרז למגרש המאפשר בניית 43 יח"ד יוצא במסגרת הליך פירוק שיתוף של הקרקע לאחר שהבעלים לא הצליחו להגיע להסכמה על הבנייה או המכירה

מגרש ריק בלב העיר הרצליה המאפשר בניית 43 יחידות דיור עומד למכירה במסגרת מכרז. ל"גלובס" נודע כי המכרז יוצא במסגרת הליך פירוק שיתוף של הקרקע לאחר שהבעלים לא הצליחו להגיע להסכמה על הבנייה או המכירה.

מדובר במגרש בשטח 1.7 דונם ברחוב הראשונים פינת רחוב אבן האודם, לא רחוק מעיריית הרצליה, שמשמש נכון להיום כחניון. על המגרש חלה תב"ע מאושרת המאפשרת בניית בניין מגורים בן 8 קומות ושלושה מרתפי חנייה. על פי הזכויות ניתן לבנות במקום 43 יחידות דיור בשטח עיקרי בהיקף 4,000 מ"ר מעל קומת מסחר בשטח עיקרי של כ-720 מ"ר.

למכרז לא נקבע מחיר מינימום אולם ההערכות בענף הן ששווי המגרש והזכויות עומד על טווח שבין 35 מיליון שקל ל-40 מיליון שקל. למגרש מספר בעלים פרטיים וחברות שלא הצליחו להגיע להבנה לגבי מימוש הזכויות בדרך של מכירה או בנייה ולכן פנו להליך פירוק שיתוף. יש לציין שאחד מבעלי הקרקע מחזיק בכ-80% מהזכויות ולא מן הנמנע שהוא יהיה זה שירכוש אותה בסופו של דבר.

בהודעת המכרז נכתב כי המתעניינים בנכס יוכלו לרכוש את חוברת המרכז בעבור 250 שקל ולהגיש את ההצעות עד ל-3 במרץ. עוד על פי מודעת המכרז, מי שינהל את המכירה יהיה עו"ד אריאל נדלר ממשרד ברנע ושות'.

גורמים בענף מעריכים כי המגרש יזכה להתענייניות רחבה וזאת בשל העובדה שקיימת עליו תב"ע מאושרת, הוא זמין לבנייה וממוקם במרכז העיר הרצליה ללא שטחים דומים מסביבו. המחיר שננקב כשווי המגרש עם הזכויות משקף שווי לקרקע ליחידת דיור של כ-860 אלף שקל. במקביל, יש גם הטוענים שלמרות המיקום והזכויות מדובר במחיר הגבוה ממחיר השוק ולכן תוצאות המכרז בפועל יהיו נמוכות יותר וינועו יותר סביב 30 מיליון שקל בסופו של דבר.