רון אייכל פורש; אלכס זבז'ינסקי יהיה כלכלן ראשי בדש-מיטב

רון אייכל, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות מיטב, פורש מתפקידו ■ אלכס זבז'ינסקי, כיום הכלכלן הראשי בדש, יחליפו ■ בכך מצטרף זבז'ינסקי למבנה הארגוני הצפוי בבית ההשקעות הממוזג

ערב המיזוג בין בתי ההשקעות דש ומיטב, ולאחר שזהות ההנהלה הבכירה של הגוף הממוזג כבר נחשפה - רון אייכל, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות מיטב, פורש מתפקידו. מי שימלא את תפקיד הכלכלן הראשי בדש-מיטב הוא אלכס זבז'ינסקי, כיום הכלכלן הראשי בדש.

בכך מצטרף זבז'ינסקי למבנה הארגוני הצפוי בבית ההשקעות הממוזג, שכולל את איציק אסטרייכר בראש חברת הגמל והפנסיה; רפי ניב, מנכ"ל קרנות הנאמנות; עידו בירמן, סמנכ"ל המכירות; דוד דרעי, סמנכ"ל הכספים; דוד אללוף ואייל סגל, שיכהנו בראש חברת תעודות הסל; עופר דורי שיעמוד בראש חברת התיקים; יאיר ספלטר שימונה כמנהל ההשקעות הראשי; ויניב צלאל שינהל את ההשקעות של חברת הגמל והפנסיה.

אייכל, שעוזב את בית ההשקעות לאחר כחמש שנים בתפקיד, פורש ימים ספורים לאחר ההודעה שפרסמו דש איפקס ומיטב, שהודיעו בשבוע שעבר על צמצום מצבת כוח האדם ועל שינויים במדרג השכר של עובדי הגוף הממוזג. כאמור, בימים הקרובים צפויים דש איפקס ומיטב לסיים את תהליך התאמת מצבת העובדים בבית ההשקעות הממוזג, שכמחציתם יהיו עובדי דש וכמחציתם עובדי מיטב. מספר המפוטרים הכולל יעמוד על כ-80 עובדים . (מחציתם כבר פוטרו במהלך החודשים האחרונים), כך שבית ההשקעות הממוזג יעסיק כ-680 עובדים. אולם ראוי לציין כי מספר המועסקים בגוף הממוזג נמוך בכ-190 עובדים ממספר המועסקים בשתי החברות טרם המיזוג. בדש-מיטב מסבירים כי מדובר ב"עזיבה טבעית", ושכ-110 עובדים נוספים יעזבו "במהלך העסקים השוטף" (חלקם כבר עזב).

בחודש שעבר, נזכיר, נחשף ב"גלובס" כי לאחרונה העמיד דש-איפקס בפני עובדיו "אולטימטום": המשך עבודה בגוף הממוזג בתמורה לקיצוץ של רבע מהשכר, או סיום העסקתם בבית ההשקעות. עוד הוחלט על הפחתת שכר בדרגי הניהול, במסגרתה הודיעו יו"ר הקבוצה, אלי ברקת, יו"ר בית ההשקעות וסגנו, צבי ואבנר סטפק, וכן כ-40 מנהלים בחברה על הפחתת כ-20% מעלות העסקתם.